Gang i juniorturneringer – flere 1. pladser allerede

US kids har haft tre turneringer her i påsken – den 7., 8., og 10. april 2023. Flere juniorer har deltaget med stor iver og det har været nogle gode dage med socialt samvær og golfspil med jævnaldrende. Der blev høstet flere medaljer til Roskilde Golf klubs juniorer. Alexander (9 år) deltog alle tre dage og fik en førsteplads og to andenpladser. og Noah (12 år), der også deltog alle tre dage, fik to førstepladser og en andenplads. Asger (8 år) fik en fjerdeplads, den dag han deltog.

US kids er en turnering, hvor længden af banen og antallet af huller (9 eller 18 huller) bliver sat efter barnets alder. Dvs. 12-årige har en længere bane at spille end de 8 og 9-årige. Der er endda en kategori for børn på 6 år og under. Man har en caddie med, så alle børn bliver guidet godt gennem runden.

Der er endnu en afdeling allerede på søndag den 16. april i Greve og i maj ligger der to afdelinger i Helsingør og Hillerød. Den i Hillerød er også afslutningsturnering for foråret 2023. Tilmelding til afdelingen i Greve slutter onsdag, så der er stadig tid til at få tilmeldt jeres og jeres børn til en god dag på golfbanen.

Anne Sofie Siebuhr
Forkvinde for ungdomsudvalget

P.S. Husk der er intromøde til junior og mikrogolf i Roskilde Golf Klub nu her på torsdag den 13. april kl. 19 i klubhuset.