Sådan gør du i sæson 2023 – besked til 225 herrespillere

Herredagen er klar til at gå i gang med sæson 2023. Deltagerantallet er helt oppe på 225 og det er altså det antal spillere, der potentielt skal ud og spille hver onsdag i sæsonen, startende med onsdag den 12. april.

Herredagen har nu opdateret sin side med alt om sæsonen + siden med alle spilledage og resultater.

Her kommer lidt info til herrespillerne om de enkelte spilledage. Du skal nemlig gøre to ting, når du skal spille om onsdagen.

• Den første er at tilmelde dig dagens turnering – senest dagen før kl. 20. Det gør du også i GolfBox. Vælg “Klubturnering” og derefter spilledagen og den række, du er med i. På herredagen kan du se, om du er placeret i elite, A-, B- eller C-rækken.
  • Den anden er selvfølgelig at bestille en udslagstid.

Som en nyhed afvikles sæsonen nu i tre runder. En forårsturnering på 10 runder, en sommerturnering på tre runder og en efterårsturnering også på 10 runder.

I forår og efterår vil 8 ud af 10 spillerunder være tællende.

I sommerturneringen er der tre spillerunder. Sommerturneringen afvikles som en løbende Eclectic, der spilles som stableford – altså bedste stableford-score på hvert hul over de tre runder.

Alle spiller i samme række og man skal tilmelde sig de enkelte dage som vanligt.

Eclectic turneringen løber over ALLE spilledage i de tre turneringer.

Forårssæson og efterårssæson afsluttes med en match med gunstart .

Alle spillere er opdelt i fire rækker efter handicap pr 01.04.2023. Af hensyn til sæsonpræmier og Eclectic er alle spillere fastlåst i den tildelte række ved sæsonstart.

Som nævnt skal du være tilmeldt dagens match, tilmeldingen skal være foretaget inden dagen før senest kl 20.

På det tidspunkt bliver dit handicap opdateret og GolfBox genererer koder til indtastning af din score.

Hvis du kommer til at tilmelde dig i en forkert række, bliver resultatet ikke registreret som gældende i dagens match, men det vil naturligvis blive registreret som en almindelig runde i GolfBox.

Tættest på hul på par 3 hullerne skal indberettes på herredagens mailkonto, og resultatet skal noteres på scorekortet med godkendelse af markøren.

Herredagens mail hedder: .

Skulle du være i tvivl om noget, så kontakt endelig styregruppen.

God sæson

Herredagen