Boligstylist hjælper med hyggen i klubhuset

Der skal være hyggeligt og rart. Det skal være praktisk – og så der skal være en sammenhæng mellem tilbygningen og den gamle del af klubhuset.

Ud fra de målsætninger hjælper boligstylist Maibritt Rosenlund Roskilde Golf Klub med at få indretningen på plads, efter at håndværkerne (næsten) er færdige med deres del.

Maibritt har firmaet Yndlingshjem.dk og har siden 2021 hjulpet firmaer og private med forskellige indretningsopgaver. Hun har fx samarbejde med ejendomsmæglere om at hjælpe sælgere med at gøre deres bolig endnu mere salgsbare eller hun kan hjælpe familier, der ”bare” trænger til noget fornyelse i indretningen af deres hjem.

Nu er hun tilkaldt til golfklubben og skal hjælpe med at få de hvide vægge og det nye mørke gulv til at spille sammen og blive indbydende.

”Klubhuset fungerer jo både som klublokale, restaurant og til selskaber, så i indretningen skal vi skabe en balance, der passer til alle tre. De nye borde, gulv og loft er bestemt på forhånd, så opgaven er at få indretningen til at spille sammen med det, der var givet på forhånd, fortæller Maibritt.

Hun oplever ofte, at folk sætter lighedstegn mellem boligstylist og dyre modeting. Men sådan behøver det slet ikke at være.

”Jeg er sådan set ligeglad med, om budgettet er højt eller lavt. Jeg er selv meget nede på jorden, men selvfølgelig kommer jeg med ideer, som man måske ikke selv havde tænkt på. og kan udfordre på, hvad der passer sammen og hvad der skaber sammenhæng. Sådan vil det også være i golfklubben. Vi har ikke på forhånd sat os fast på, hvordan indretningen skal være, for det skal man altid føle sig frem med undervejs,” siger Maibritt, der samarbejder med daglig leder, Jesper Wedersøe om indretningen golflokalerne. Det foregår netop i disse uger, så klubhuset efter planen kan åbne for den nye indgang i midten af marts.

En af de markante ændringer bliver opsætning af akustikpaneler, der sammen med akustikloftet i tilbygningen skal gøre det rart at være i lokalerne, selv om er er mange mennesker. De akustikpaneler bliver mørke, så de passer til gulvet og de nye borde, men der er i forvejen meget hvidt og med mange vinduer slipper der rigtig meget lys ind.

Proshoppen er i fuld gang med indretning af deres nye lokale – og efterfølgende kommer sekretariat, indgangsparti, mødelokale, selskabslokale og det eksisterende store klublokale. Midt i marts vil det hele stå færdigt.

Du kan læse mere om Maibritt på www.yndlingshjem.dk.

Herunder kan du se fotos fra klubhuset fra denne uge. Det er bl.a. Lasse og Emil, der er ved at indrette proshoppen, Der er også foto af ad hoc udvalget (Klubhusets venner), der samler borde.