Matcher i 2023: Vi skal indberette scores undervejs

2023 bliver et år med flere klubmatcher og en ny måde at afvikle dem på. Fremover skal vi som spillere selv notere vores slag undervejs. Det er der ikke noget nyt i, tænker du måske. For vi har jo altid skrevet på scorekort og afleveret dem efter matchen underskrevet af vores markør.

Det nye er imidlertid, at scores fremover skal noteres undervejs i GolfBox app’en på telefonen. På den måde er alle resultater i hus, lige så snart den sidste spiller er færdig med sidste hul. Og der er ikke noget at være nervøs for. Det er nemt at indberette på den måde, fortæller matchudvalgets nye formand, Søren Lejbach.

”Vi vil naturligvis lave en vejledning til alle spillerne og før matcherne fortælle om, hvordan det foregår, men jeg har selv prøvet det, og det er ganske ligetil. Samtidig er der flere store fordele ved den måde at gøre det på. For det første får vi resultaterne hurtigt i hus, matchudvalget slipper for at skulle indtaste alle scorekort og vi finder hurtigere frem til, hvem der har vundet – uden risiko for de fejl, der kan opstå, når det er svært at læse, hvad der er skrevet på scorekortet, fx i regnvejr,” fortæller Søren Lejbach.

Det er ikke alle fire spillere i en bold, der behøver indberette undervejs. En spiller kan godt indberette for andre.

”Den måde at gøre det på, betyder også, at man i klubhuset løbende kan følge udviklingen i matchen. Det vil gøre det mere spændende – ikke mindst ved klubmesterskaberne,” siger Søren, der i år har fået selskab af en række nye medlemmer i matchudvalget.

Den hidtidige formand, Klaus Bønløkke, er trådt tilbage men fortsætter i udvalget som menigt medlem. Det samme gør Kaj Møller, Thorkil Jessen, Mogens Meisner og Per Vransø. De får i 2023 selskab af Lene Rasmussen, Hanne Lejbach, Ebbe Henriksen og Inger-Lise Jørgensen. Sidstnævnte har tidligere været med i udvalget.

”Vi er nu oppe på 10 medlemmer og det gør os langt mindre sårbare over for afbud og evt. sygdom. Vi er dermed en god gruppe af rutinerede og nye medlemmer – og specielt er jeg glad for, at vi har fået tre kvinder med i udvalget,” siger Søren.

Senior flexmedlemmer med i matcher på Skjoldungen

Som noget nyt i 2023 kommer matcherne også til at omfatte Skjoldungebanen. Det betyder, at senior flexmedlemmerne også kan være med til de store klubmatcher, der ellers har været forbeholdt fuldtidsmedlemmer. Der bliver både afviklet rækker på Store Skjold og på Skjoldungen. Det betyder, at matcherne har potentiale til at rumme rigtig mange medlemmer.

Årets matcher er:

• Søndag den 30. april: Jyske Banks åbningsmatch
  • Mandag den 29. maj (2. pinsedag): F. J. Poulsen Anlægsgartneri Match
  • Lørdag og søndag den 10.-11. juni: Midsommer jubilæumsmatch
  • Søndag den 6. august: Flagmatch (ny)
    Lørdag og søndag den 26.-27. august: Klubmesterskaber i slagspil
  • Søndag den 3. september: Generationsmatch
  • Lørdag g søndag den 9.-10. september: Klubmesterskaber hulspil
  • Søndag den 1. oktober: Carlsberg Cross Country
  • Søndag den 29. oktober: Andematch

Her kan du se matchudvalgets medlemmer.

På billedet øverst er det Søren Lejbach siddende ved computeren, Claus Hede Barrett stående ved siden af og Klaus Bønløkke til højre i forbindelse med en match.

På det andet foto er det Klaus Bønløkke og Mogens Meisner ved en Jyske Bank Åbningsmatch. Fremover bliver matcherne afviklet på en ny måde