Optimistdamer flytter fra tirsdag til mandag

2023-sæsonen bliver med en ny klub i klubben om mandagen, nemlig Optimisterne, der flytter fra tirsdag til mandag.

Optimisterne og Damedagen har ellers haft samme spilledag, og i 2022 blev det forsøgt at slå de to klubber-i-klubben sammen, fordi de begge appellerer til damegruppen, men Damedagen og Optimisterne har vist sig at have forskellig tilgang til det sportslige og sociale, så nu er det endt med, Optimisterne fremover får mandag som spilledag.

”Flytningen giver den fordel, at hvis der er nogen, der vil spille både Damedag og Optimister, så kan det godt lade sig gøre nu,” fortæller daglig leder, Jesper Wedersøe.

Optimisterne spiller så nu om mandag formiddag, mens Damedagen spiller hele tirsdagen, så her kan du være med, både hvis du har fri i dagtimerne og hvis du er på arbejde og først kan spille senere på dagen.

Oprindelig opstod Optimisterne, fordi Damedagen havde krav om et mindste handicap på 36, men sådan er det ikke mere. Du kan altså være med i Damedagen uanset dit golfhandicap. Optimisterne består derimod af damespillere primært med et golfhandicap i den højere ende. Det er dog ikke et krav.

”I Optimisterne gør vi – udover golf selvfølgelig – meget ud af det sociale efter spil og ved særlige arrangementer og det sammenhold vil vi gerne bevare. Desuden har vi vores eget system med lodtrækning, så man spiller med nye fra uge til uge,” fortæller Anne-Marie Kruse, forkvinde for Optimisterne.

Hun er glad for, at der nu er fundet en løsning, der gør, at Optimisterne kan fortsætte med deres nuværende måde at spille og være sammen på – også selv om det bliver på en anden dag.

Optimisterne tæller scores hver uge og finder vinderne en gang om året. De har også flere sociale arrangementer og ture til andre klubber i løbet af året samt en tur udenlands – til Sverige.

Hos Damedagen er der inddelinger i forskellige handicapgrupper og der er også en 9-huls gruppe for dem, der ikke kan nå at spille en fuld runde efter arbejde. Damedagen har en løbende turnering med vindere hver uge + samlede vindere. Der bliver holdt fællesarrangementer og enkeltture over en eller flere dage i løbet af sæsonen.

”Flytningen af Optimisterne til mandag betyder jo, at der bliver mere plads til damespillerne tirsdag formiddag, men vi kommer dog til at holde øje med udnyttelsen af tiderne, ikke alene for Damedagen men for alle klubber-i-klubben, for ingen skal have flere fortrinsretter, end de reelt har brug for. Vi arbejder jo fortsat på, at der bliver flest mulige tider til de medlemmer, der ikke er med i en klub i klubben,” siger Jesper Wedersøe.

Både Optimisterne op Damedagen er i gang med at tilrettelægge sæsonen. Derfor er deres sider her på hjemmesiden ikke helt opdateret endnu. Det sker i løbet af de kommende uger. Herunder finder du links til siderne.