Jubilæumsvin med særlig golf-rabat

En af Roskilde Golf Klubs sponsorer, Otto Suenson Vine i Ringstedgade, har benyttet klubbens 50-års jubilæum til at udvælge en særlig italiensk vin til jubilæumsvin med 50-års logoet på.

På billedet er det butikschef Flemming Brodthagen, der står ved jubilæumsvinen i butikken, der ligger mellem Schmeltz Plads og Skomagergade lige ved siden af Conditoriet.

”Vinen står normalt til 115 kr. men kun for Roskilde Golf Klubs medlemmer er der en særlig jubilæumspris på 90 kr.,” fortæller Flemming Brodthagen.

Vinen er en 2020 Rigoleto Montecucco Rosso. Lidt vinteknisk fortalt er den lavet på sangiovese druen blandet med mindre mængder af andre lokale druer. Ifølge Suenson Vine er smagen medium fyldig med en dominerende smag af røde bær og en behagelig fylde og kompleksitet fra fadlagringen. På billedet står Flemming med 2019-flasken.

Rødvinen stammer fra vingården Castello de ColleMassari i Toscanas bakker mellem Rom og Firenze. Det er en forholdsvis ny vingård, der i år har 25-års jubilæum, og som i 2014 blev kåret som ”Årets Vineri” af den anerkendte vinbibel, Gambero Rosso.

Suenson Vine er i øvrigt sponsor for hole-in-one både på Store Skjold og Skjoldunge banerne.

Her finder du link til Otto Suenson Vine i Roskilde.