100 kr. i ekstra kontingent – hvorfor det?

Har du nærlæst opkrævningen af kontingent for 2023, har du sikkert lagt mærke til, at der i år er opkrævet 100 kr. ekstra som et ekstra kontingent i jubilæumsåret. Men hvorfor det, er der nogen, der har spurgt – både ved henvendelse til sekretariatet og i Facebookgruppen ”Roskilde Golf Klub – fra medlem til medlem”.

Svaret er, at generalforsamlingen tilbage i marts 2022 godkendte, at der i 2023 bliver opkrævet et ekstra kontingent på 100 kr. for alle voksne medlemmer – og at begrundelsen er, at der i 2023 kommer en række ekstra jubilæumsaktiviteter målrettet alle medlemmer.

”Vi ønsker, at 50-året skal fejres med nogle ekstraordinære aktiviteter og for at få råd til dem ved siden af de normale aktiviteter valgte vi sidste år at foreslå generalforsamlingen opkrævning af ekstra 100 kr. Vi supplerer så med et beløb fra klubbens normale budget,” fortæller formand Kim Møller Behrend.

Men hvad går pengene så til – medlemmerne skal jo stadig betale for at deltage i fest og købe jubilæumsbogen?

”Prisen pr. person til jubilæumsfesten er højere end den reelle pris, så klubben giver et tilskud for at festen kan blive til noget. Det samme gælder for jubilæumsbogen, som bliver udgivet i april og som indeholder klubbens historie over 50 år fortalt i masser af tekst og fotos. Desuden holder vi en stor reception og der kommer også en jubilæumsmatch med underholdning og andre aktiviteter på begge baner. Det koster nogle penge – og her bliver de ekstra 100 kr. brugt,” siger Kim og tilføjer:

”Vi håber derfor også, at alle medlemsgrupper deltager i de aktiviteter, der kommer – så alle på den måde også får noget tilbage. Vi er jo en klub, der er bygget op om golf, samvær og sociale aktiviteter, og det støtter vi ekstra op om i jubilæumsåret.”

På den særlige jubilæumsside kan du læse mere om jubilæumsaktiviteterne. Siden bliver løbende opdateret, efterhånden som nye aktiviteter kommer til. Lige nu er der information om (og tilmelding til) jubilæumsfesten 15. april 2023, information om jubilæumsreceptionen 3. april 2023, jubilæumsbogen og turen i november til Porto Santo, der allerede er udsolgt. Udlandsturen er der dog ikke tilskud til.