Aktivitetsniveauet har blæst klubbens nye leder bagover

Med en hel ny klub, hundredvis af nye mennesker at forholde sig og kastet ind i en større ombygning af klubhuset har Jesper Wedersøe haft mere end rigeligt at se til, siden han startede som daglig leder 1. november 2022.

Men han er ikke løbet skrigende væk – og bedyrer fast i stemmen, at han ”er oprigtig glad for at være i jobbet og for at møde klubbens mange medlemmer”.

”Jeg kan huske, at jeg i forbindelse med ansættelsen spurgte bestyrelsen, om de havde tænkt sig at gøre noget for at blive en helårs-klub og fik at vide, at det er Roskilde Golf Klub allerede – og det kan jeg jo også se nu. Selv om det er vinter, så er der masser af mennesker og aktivitet i klubben. Faktisk så meget, at jeg er blevet blæst bagover. Roskilde Golf Klub er virkelig en forening, hvor det er relationer, der holder medlemmerne sammen, og det er måske også baggrunden for, at vi her i efteråret ikke har oplevet den medlemsnedgang, som mange klubber frygtede i forbindelse med den finansielle krise,” siger Jesper Wedersøe, der på medlemmernes vegne netop glæder sig til, at den omfattende klubhus-ombygning bliver færdig.

”Jeg kan sagtens se, hvorfor ombygningen blev besluttet og hvor vigtig den er for klublivet fremover. Nu får vi både et bedre indgangsparti men også et lokale, som giver os alle mere plads – også når der er selskaber i restauranten. Håndværkerne er i fuld gang og vi er samtidig ved at finde indretningsstilen, der både omfatter den gamle og den nye del af klubhuset.”

Renovering i hele klubhuset

”Vi vil gerne have, at der fremover kommer et ensartet udtryk i klubhuset – og at der samtidig findes en løsning på de akustikudfordringer, der hidtil har været. Derfor kommer der også nogle ændringer i indretningen af vores nuværende restaurantlokale. Præcis hvilke er vi ved at finde ud af i samarbejde med en indretningsarkitekt,” fortæller Jesper, der dog allerede nu kan afsløre, at der bliver indkøbt nye borde og at gulvet på et tidspunkt i januar skal slibes og olieres.

Samtidig kommer der også en renovering af herre- og dametoiletterne. I den periode kan vi bruge toiletterne i omklædningsrummene. Gulvslibningen betyder imidlertid, at der kommer ca. tre dages lukning af klubhuset i januar på et tidspunkt, der også passer ind i restaurantens planer. Lukkedagene bliver besluttet efter nytår.
Jesper Wedersøe glæder sig over, at han startede i jobbet i november – på et tidspunkt, hvor der trods alt er mulighed for at fordybe sig lidt i tingene – og på at planlægge næste sæson. Og det er han i fuld gang med.

Matcher på begge baner

”Aktivitetsplanen for næste sæson bliver helt færdig efter nytår. Jeg har fået tilbagemeldinger fra alle klubber i klubben og diverse udvalg om deres planlagte aktiviteter i 2023 og vi har i fællesskab fundet løsninger der, hvor der var sammenfald. Det er jo samtidig en jubilæumssæson, så der kommer til at ske rigtig meget. Fx glæder jeg mig over, at vores store klubmatcher også kommer til at henvende sig til vores flexmedlemmer og begyndere, der ikke har lavt nok handicap til at spille på Store Skjold. Vi opretter nemlig som noget nyt rækker med spil ved de større matcher også på Skjoldungen. Jeg tror, det er vigtigt, at vi på den måde skaber tilbud til alle medlemskategorier, så alle føler, at de er en del af klublivet,” siger Jesper, som sammen med matchudvalget også har planer om en flagmatch og måske en ”personalets hævn”-match.

”Det kan I godt glæde jer til. I får mere at vide senere,” smiler Jesper drillende i håb om, at de nye initiativer vil blive taget godt imod.

Sover godt om natten

Ellers er hans næste store opgave i samarbejde med bestyrelsen at få budgettet for 2023 på plads. De største opgaver bliver som nævnt færdiggørelsen af klubhusombygningen samt diverse jubilæumsaktiviteter. Der er jo en stor fest og en stor reception at se frem til.

Oven i alt det nye i golfklubben har Jesper også skullet tage sig af en større vandskade i privaten, så familien i øjeblikket er genhuset.

”Jo tak. Der har været rigeligt at se til, men jeg glæder mig hver dag, når jeg kører ud til klubben. Jeg elsker den store aktivitet, der er her – og jeg trives med, at de planer om dagens indhold, jeg lægger morgenen, sjældent holder stik,” smiler han og tilføjer: ”Det er ikke så underligt, at jeg sover tungt om natten.”

Julepause i sekretariatet

Sekretariatet med Jesper, sekretær Tina Donstrup og til dels webmaster Henrik Overgaard Pedersen holder i øjeblikket til i en skurvogn ude foran klubhuset. Når klubhuset står færdigt, rykker de ind i det rum, der tidligere var proshop, mens proshoppen flytter ind i et helt nyt lokale, der både omfatter det tidligere mødelokale + noget af tilbygningen – både sekretariat og proshop får fælles ny indgang.

Proshoppen har helt lukket i disse måneder, mens sekretariatet i januar og februar holder åbent for henvendelser mandag-onsdag kl. 10-13. I juleferien er der lukket fra torsdag den 22. december til 1. januar – begge dage inklusive.

Når klubhuset står færdigt, kommer der nye og udvidede åbningstider.

Her kan du se telefonnumre og mailadresser på sekretariatet og medarbejderne.

På billedet står Jesper der, hvor den nye fælles indgang til proshop, sekretariat og klublokale/restaurant kommer til at være.