Ca. 80 sagde farvel til Anders 1.0 og goddag til Jesper 1.0

Det var først og fremmest dagen, hvor klubbens daglige leder gennem 6½ år, Anders Schnack, sagde farvel og tak. Fredag den 25. november 2022 blev der holdt en reception, hvor der også blev mulighed for at sige goddag til Jesper Wedersøe som ny leder, men fokus var denne dag Anders, som fik masser af “tak-for-indsatsen”-gaver fra enkeltpersoner, udvalg og klubber i klubben. Også familie og venner dukkede op.

Formand Kim Møller Behrend holdt en tale, hvor han roste Anders for at være lige den rette mand til jobbet på det rette tidspunkt.

“Du havde været topdirektør med ekspertise i ledelse, styring af projekter og med erfaring inden for frivillighed – og det var den profil, vi havde stor brug for på det tidspunkt og du har med stor dygtighed styret os igennem en periode med masser af projekter og hvor vi har øget vores antal af frivillige, som nu er oppe på ca. 170. Du har været rigtig god til hele tiden at finde de rette kompetencer blandt klubbens medlemmer, når vi har haft brug for det, og du har samtidig været en leder, alle medlemmer har kunnet gå til med både stort og småt. Vi to har samtidig været to alfahanner, der begge har meninger om tingene, men det er altid lykkedes for os at finde gode løsninger sammen. Det skal du have tak for,” sagde Kim, der samtidig bød Jesper Wedersøe velkommen som Anders’ afløser:

“Der findes sjældent dem, der kan alle de ting, man lægger vægt på i en jobbeskrivelse, men vi er godt nok tæt på med dig. Udover alle de faglige ting, som du matcher rigtig godt, så har du samtidig en kæmpe passion for golf, så vi er glade for at få en kapacitet som dig ind i klubben. Vi søgte en “Anders 2.0”, men som du selv skrev, så er du en “Jesper 1.0″, og det er jeg sikker på, at vi bliver glade for.”

Derefter sagde Anders nogle ord som de sidste som daglig leder, men han spøgte også lidt med, at nu har han lagt ører til så mange lettere kritiske bemærkninger om småt og stort fra de mest trofaste medlemmer på terrassen, at det nu må være hans tur.

“Jeg har lavet en lang liste over ting, man kan brokke sig over lige fra for lidt æg på æggemadderne til alle mulige andre ting. Lige der kunne jeg godt ønske mig, at vi alle tog ja-hatten på,” sagde han med et glimt i øjet og tilføjede, at han har været meget glad for jobbet i klubben – på to måder. Både i forhold til arbejdsopgaverne, men også fordi han privat har lært rigtig mange at kende.

“Jeg har fået mange gode venner herude og glæder mig også over ofte at møde mennesker i byen, som jeg kender fra golfklubben.”

“Det har været en stor fornøjelse at være i golfklubben. Jeg er blevet rigtig godt modtaget og jeg er stolt over de mange projekter, vi har fået igennem sammen – ny bane, overdækning af drivingrange, lokalplan, ejendomshandler, ombygning af køkkenet og nu også ombygning af hele klubhuset.”

“Jeg er glad for, at vi har nået så meget. Det kan vi være stolte af – og for mig har det været en anden måde at være leder på end jeg har været vant til. Tidligere var jeg måske chef for 700 mand og kunne rende rundt og sige “Flyt lige det” og “gør lige det på den måde”. Den slags virker ikke herude. Her har man i stedet 1500 chefer,” smilede Anders og blev mødt med stående klapsalver.

Anders går nu på pension, men fortsætter som spiller og almindeligt medlem, så nu kan du sikkert møde ham på terrassen – læg lige mærke til, om han sidder og brokker sig eller har ja-hatten på :-).

Billederne er fra receptionen i klubhuset.