Skybrud og omspil, da Trine og Nicklas blev 2022-mestre

Trine Jensen blev mester for 3. gang, mens det var første KM-slagspils-trofæ for Nicklas Smith Mølholm, da klubmesterskaberne blev afviklet i weekenden den 27. og 28. august 2022.

Det blev en meget anderledes turnering en normalt, da lørdagens runder på grund af skybrud måtte aflyses – og mesterskabet skulle så afvikles på en enkelt runde søndag.

Og der var spænding på – både hos damer og herrer, men også hos herre veteran, hvor et enkelt slag adskilte de to duellanter, Frank Tarp (vinder) og Jan Birger Nielsen.

I de to hovedrækker i slagspilsturneringen, damer og herrer, måtte der i begge tilfælde omspil til.

Hos damerne afgjorde Trine Jensen det allerede på første hul da hun sikrede sig en par., mens Anne Sofie Siebuhr i sit udslag måtte en tur i træerne og måtte indkassere en bogey og dermed en andenplads.

Hos herrerne endte det ligeledes i omspil mellem William Bredtved Hansen og Nicklas Mølholm. Begge spillere fik birdie på hul 1, hvorefter omspillet endte på hul 2 da Nicklas lavede endnu en birdie og William måtte nøjes med en par.

Tusind tak til alle deltagerne for at være med og vi håber meget, at I stiller op igen næste år. I år var vi 56 deltagere, desværre en tilbagegang i forhold til 2021. Hvis der skulle sidde nogen med ideer til setup og tanker omkring den måde vi afholder klubmesterskaberne på, så tøv ikke med at kontakte undertegnede.

Ydermere skal der lyde en stor tak til vores greenkeepere, der ydede en kæmpe indsats for at få banen og herunder ikke mindst bunkers klar til søndagens runde.

Ligeledes en stor tak til turneringsledelsen bestående af Klaus og Kaj. Klaus Bønlykke stopper i år som formand for matchudvalget og herfra skal der lyde en stor tak for Klaus’ engagement de sidste mange år. Matchudvalget er altid på jagt efter nye gode kræfter, så skulle det have interesse så kontakt eller sekretariatet.

Claus Barrett

Her er resultaterne:

Klubmester herrer (omspil:

1. Nicklas Mølholm (71 slag)
  2. William Bredtved Hansen (71 slag)

Klubmester damer (omspil):

1. Trine Jensen (83 slag)
  2. Anne Sofie Siebuhr (83 slag)

Rækkemester dame senior:

1. Trine Jensen (83 slag)
  2. Tutter Blume (92 slag)

Rækkemester drenge junior: