Tæt regionsnederlag i semifinalen 2022

Roskilde Golf Klub har i 2022 haft 13 hold med i regionsgolf-turneringen.

Denne gang var der et enkelt hold, der klarede sig videre fra puljespillet, nemlig holdet med Birte Helbæk som holdkaptajn i C4-rækken.

“Først var der kvartfinale, hvor vi skulle til Mølleåen. Vi mødte Hjortespring Golfklub og vi gik der fra med en sejr på 6/5. Det var nok til at gå videre til semifinalen. Her mødte vi Harekær golfklub og matchen blev spillet på Nivås anlæg. Også her blev det en meget tæt match, som vi tabte med de samme cifre: 5/6. – og så var der bare, at ønske Harekær held og lykke i finalen,” fortæller Birte Helbæk.

Udover Birte selv har C4-holdet bestået af en bruttotrup med følgende spillere: Alice Wind, Jesper Bluhme, Bo Jørgensen, Aksel Nielsen, Lars Søndergaard, Henrik Hansen og Susanne Romme. Og så har der været et par afløsere. I alt stiller et regionshold med fire herrer og to damer pr. match.

Billedet er taget inden kvartfinalen i Mølleåen Golfklub.