Flere tider til golf på Store Skjold – ikke mindst mandage

Nu er Skjoldungen – Roskilde Golf Klubs nye 9-huls bane – åbnet, og det betyder samtidig, at de 9-huls aktiviteter, der normalt plejer at være på den store bane, Store Skjold, er flyttet over på Skjoldungen.

Det betyder samtidig, at der bliver mere plads på Store Skjold – og det er en af de væsentligste positive “bivirkninger” ved åbningen af den nye bane.

Først og fremmest bliver der flere tider om mandagen.

Kaninmatcherne over ni huller bliver i fremtiden afviklet på Skjoldungen. Det betyder, at det nu bliver muligt at booke udslagstider hele mandag eftermiddag og aften. Hidtil har det været sådan, at spillede du efter kl. 13, så kunne du ikke være sikker på at spille en fuld runde, da banen blev lukket til gunstart fra kl. 17. Nu er hele mandag eftermiddag og aften fri til almindeligt spil. Eneste undtagelse er mandag den 29. august, hvor kaninmatcherne holder fælles match på Store Skjold med efterfølgende spisning i klubhuset.

Der er også frigivet tider på andre dage – fx mandag og torsdag formiddag, som tidligere blev brugt af Formiddagsgolferne og Præsidenterne, der begge rykker over på Skjoldungen. Og om torsdagen bliver der frigivet timen kl. 16-17, da juniorerne også rykker over på Skjoldungen.

“Desuden frigiver vi tider på Store Skjold de dage, hvor Herredag eller Damedag har afslutninger om eftermiddagen/aftenen og derfor ikke bruger deres normale fortrinsrettider. Samlet set skal alt dette gerne have den konsekvens, at det bliver nemmere at finde ledige tider at spille på – også selv om man ikke er i vanvittig god tid,” fortæller Henrik Overgaard Pedersen fra sekretariatet, der oplyser, at sekretariatet vil holde øje med udnyttelsen i løbet af 2023 med henblik på en samlet evaluering til bestyrelsen efter sæson 2023.