Damer fra Roskilde elsker golf på Rømø med spil og dans

32 medlemmer af damedagen var igen på Rømø i dagene fra 11. juni til 13. juni 2022 og deltog i turneringen “Den med fart på”, som makkerparret bag “Vi elsker golf”, nemlig Andreas Hartø og Brian Vester, havde arrangeret på Rømø Golf Klub og Enjoy Resorts.

Vi boede i de flotte huse og spillede golf alle tre dage i sol, masser af blæst og en enkelt byge.

Vi spillede prøverunde lørdag, hvor vi afholdt en intern stableford turnering, som Susanne Romme vandt med 37 points. Tutter Blume og Anne Vinter scorede begge 36 points og fik henholdsvis 2. og 3. pladsen.

Søndag gik det løs med holdturnering, hvor vi igen igen gjorde det godt. 1. pladsen gik nemlig til holdet med Christina Lerke Møller, Inge Nicolaisen, Lene Reuter og Lene Luplau. Vi tog os også af 3. pladsen med holdet med Charlotte Nimand, Alice Wind, Merete Koefoed og Anne Birgitte Hørsmann. Vi havde seks hold blandt de 10 bedste om lørdagen, og det er virkelig sejt.

Mandag spillede vi greensome med 7/8 hcp og her gjorde vi det også fantastisk godt. Vinderne blev holdet med Anne Danborg og Tina Donstrup med 42 points. Dorthe Larsen og Birte Helbæk snuppede 4. pladsen med 38 points og Lene Reuter og Inge Nicolaisen tog 7. pladsen med 37 points.

Ulla Ayotte løb med præmien i lodtrækningen og vandt et værdibevis på 1.000 kr. til deltagelse i et “Vi elsker golf” arrangement.

Lørdag aften var der live musik, så der var gang i den på dansegulvet, og vi havde en fest.

Søndag gav Anders Blichfeldt den gas med sin guitar, hyggelige historier og gode numre, som vi skrålede med på. Vi sang bl.a. med på Handymand, Bonsoir Madame og Tik tok.

Andreas Hartø gav opvisning i bunker spil, indspil og chipning for os damer, og det var et rent show – det ser så nemt ud, når han gør det.

Tak til Brian og Andreas for et super godt arrangement og til de frivillige i Rømø Golfklub, der sørgede for varm kaffe, hindbærsnitter og kransekage efter ni huller søndag og mandag.

Tak til alle deltagere for nogle dejlige dage med højt humør, hygge og god golf.

Mange hilsener
Damedagen