To gode matcher på vej – den ene med både spil og dans

Efter to år med corona trænger vi til at komme ud og lufte festtøjet – og i pinsen, lørdag den 4. juni – kommer der en ekstraordinær god mulighed i Roskilde Golf Klub.

Aktivitetsudvalget, der arrangerer årets pinsematch (midsommermatch) har nemlig fået bestyrelsen med på at give en skilling ekstra til at skaffe et festligt band, der kan få folk op af stolene i forbindelse med en festmiddag i klubhuset. Det er bandet Jungle Fever, der lover, at de leverer danseglad musik.

Alle er velkomne til middag og fest – også selv om man ikke deltager i matchen, der bliver afviklet både lørdag og søndag. Derfor er der også separat tilmelding til match og fest. Matchen har tilmelding via GolfBox og festtilmeldingen foregår via Restaurant Birdie.

Her får du et overblik over matcher og fest:

Første match er F. J. Poulsens match søndag den 29. maj 2022. Det er en stableford-match for alle med handicap 48 eller mindre. Spillerne bliver delt op i tre rækker i forhold til deres handicap. Der er gunstart kl. 8.30 – og der er i alt plads til maks. 108 deltagere. Det koster 100 kr. at være med og tilmelding i GolfBox er startet.

Landskabsentreprenørfirmaet F. J. Poulsen A/S er vært for mad og drikke i Restaurant Birdie efter matchen.

Udover præmier til vinderne i de tre rækker er der også præmier til længste drive og nærmest flaget på alle fire par 3 huller.

Anden match er pinsematchen lørdag og søndag den 4. og 5. juni 2022: Det er den normale midsommermatch, der i år er flyttet til pinsen og derfor omdøbt til pinsematch. Konceptet er imidlertid det samme som normalt. Det er en holdmatch, hvor du melder dig og spiller sammen med tre andre. Du kan også melde dig enkeltvis – så vil du blive sat sammen med andre, der også melder sig enkeltvis. Disse tilmeldinger skal imidlertid gå op med fire pr. hold, så du kan risikere, at du ikke kommer med.

Man spiller både lørdag og søndag og begge dage er der løbende start fra kl. 8. Det koster 200 kr. pr. person – 800 kr. for et hold – inklusiv frokost på hul 12 begge dage. Tilmelding via GolfBox er startet.

De tre bedste scores pr. hul er tællende. Der er præmier til de bedste hold, nærmest hullet, længste drive og bedste kunstneriske performance. Flere hold plejer at møde op i festlig påklædning. Der er fokus på hygge og god tid…

Om aftenen lørdag den 4. juni er der mulighed for at spise med i restauranten. Her holder vi en pinsefest med god mad og dans senere på aftenen. Bandet Jungle Fever kommer og spiller glad dansemusik. Tag gerne venner og familie med – også selv om de ikke deltager i matchen. Aftenens menu: Birdies luksus tapas menu til 195 kr. – eksklusiv drikkevarer. Husk at bestille i Restaurant Birdie.