Vil du være caddie for os rehab-golfere om fredagen?

“Vi har brug for flere ”caddies”,” siger Kim Jakobsen, spillerrepræsentant i styregruppen for Rehab-golf i Roskilde.

Har du lyst til en fredag formiddag i hyggeligt samvær med nogle glade og taknemmelige golfspillere, så meld dig hos Kim, Hans eller Hans Kristian nedenfor. Vi er ikke ”farlige” og vil sætte så meget pris på, at du går med som ”caddie”, og støtter os. Vi er alle ramt af et neurologisk handicap, typisk blodprop eller hjerneblødning. Det kræver ikke nogen specielle forkundskaber – du skal bare kunne lide naturen og have et godt humør.

Her er nogle udsagn fra andre hjælpere:

• ”Efter tre år som frivillig-hjælper hos Roskilde Rehab-golf kan jeg se fremskridt hos Rehab’erne både i tale samt bevægelsesfrihed – en meget positiv oplevelse. Jeg ser frem til dagen, hvor jeg skal mødes med de dejlige positive mennesker, som trods deres store handicap altid er glade og har gå-på-mod. Mange ting er svære – men med golfjernet i hånden og bolden på plads, føles der lethed og glæde. Vi slutter altid dagen med socialt samvær – til glæde for alle.” (Per, Svogerslev, hjælper)
  • ”Det er meget givende og livsbekræftende at få den ære at arbejde de rehabiliterede på golfbanen som hjælpetræner. Jeg kan se glæden hos hver enkelt spiller. Når vi starter, er mange stive i kroppen og det tager tid at komme af og på de små el-scootere – men selve spillet løsner op muskulært og på sindet. Der er altid smil på læben hos hjælpere og spillere og man støtter hinanden med søde opmuntrende bemærkninger.” (Hanne, Roskilde, hjælper)
  • ”Når Rehab’ere med deres forskelligartede udfordringer kan finde livsviljen ved at spille golf, er de enormt inspirerende rollemodeller for os alle. Det er en fornøjelse at deltage i Rehab’ernes ihærdige og muntre indsats.” (Dorte, Roskilde, hjælper)

Flere udsagn kan du læse her: https://roskildegolfklub.dk/aktiviteter/klubber-i-klubben/rehab-golf/#tabs-2-2

Kontakt os og hør nærmere om mulighederne: