Ny rundvisning og stensamling på Skjoldungen tirsdag 26/4

Regn og blæst fik ødelagt første forsøg, men greenkeeperne har nu fundet en ny dato, hvor medlemmerne i et par timer kan hjælpe med at fjerne sten fra den nye bane, “Skjoldungen”, og så samtidig få en rundvisning.

Oprindelig var dagen sat til 4. april, men her var vejret for dårligt.

Den nye dato er derfor tirsdag den 26. april kl. 16 – også her er der tilmelding på forhånd. Se længere nede.

Vi viser lige et foto fra dengang, Roskildes første ni huller blev etableret i 1978. Dengang var der virkelig brug for stensamlere – ikke bare en eftermiddag men i lang tid – både før og efter åbningen af banen. Denne gang er arbejdet betydeligt mindre. Det skyldes, at maskiner inden græssåningen kørte jorden igennem og fræsede langt de fleste sten ned i jorden – og her bliver de, når græsset først har fået fat.

Datoen er nu:

• Tirsdag den 26. april 2022 kl. 16 – sluttid mellem kl. 18 og 19

Klubben byder på en øl eller vand på dagen.

“Igen bliver det sådan, at hvis vejret på dagen bliver alt for dårligt, så kan det igen blive nødvendigt at aflyse, men det håber vi naturligvis ikke. Vi håber på stor tilmelding, så vi i en lang række kan gå banen igennem og få fjernet så mange sten som muligt,” fortæller Nick Bosholdt.

Mødested på dagen er klubhuset. Herefter går turen ned over par 3 banen over til de fem nyanlagte huller. Tag gerne robust fodtøj på – og har du mulighed for det, så medbring gerne havehandsker og en spade, da nogle af stenene sidder lidt hård fast.

Ja, jeg vil gerne være med til stensamling- og rundvisningsdag tirsdag den 26. april 2022 kl. 16 – husk godt fodtøj og evt. en spade:

• Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Her kan du se antallet af tilmeldte, efterhånden som de melder sig. Kan du ikke se din egen tilmelding, lige efter du har tilmeldt dig, gå ind på siden igen eller tryk F5 på dit tastatur.

Navn
Jørgen Andersen