Stensamling og rundvisning på den nye bane 4/4 2022

Har du lyst til at hjælpe et par timer med at fjerne sten fra den nye bane – og så samtidig få en rundvisning sammen med en stor gruppe andre interesserede klubmedlemmer?

Det er greenkeeperne, der spørger. De vil meget gerne fortælle og vise den nye bane frem, nu her hvor en kombination af forårsvejret og en ihærdig arbejdsindsats er afgørende for, hvornår 9-huls banen åbner.

Og apropos arbejdsindsats så vil det hjælpe ganske gevaldigt, hvis en stor gruppe medlemmer har lyst til at gå banen minutiøst igennem og fjerne de sten, der er tilbage i overfladen. Det er slet ikke så mange, som vores ældre medlemmer kan fortælle om, da de første ni huller blev anlagt i slutningen af 70’erne. Langt de fleste sten er i efteråret blevet fjernet eller fræset ned i jorden – og bliver der, når græsset først er groet til.

”Men vi kan se, at der nogle steder ligger sten lige i overfladen på fairway og enkelte steder også på teesteder og greens, og dem vil vi gerne have fjernet, så de hverken ødelægger maskinerne, der klipper græs, eller spillernes jern og køller. Derfor har vi tænkt at kombinere en rundvisning med stensamlereftermiddag,” fortæller chefgreenkeeper Nick Bosholdt.

På billederne er det greenkeeperelev Martin Jægerskou, der tager et par sten op.

Datoen er:

• Mandag den 4. april 2022 kl. 16 – sluttid mellem kl. 18 og 19

Der er tilmelding på forhånd, så greenkeeperne kan se, hvor mange der kommer. Se længere nede.

På dagen bliver det også muligt at lægge vejen forbi Roskilde og Omegns Lystfiskerklubs lokale i toiletbygningen mellem hul 3 og 4. Her er der nemlig spændende fiskenyt til de naturinteresserede.

Hvis vejret bliver dårligt på dagen, så hold øje med hjemmesiden. Her kommer der information, hvis det bliver nødvendigt at aflyse. Det kan fx ske, hvis det bliver kraftigt regnvejr.

Klubben byder på en øl eller vand på dagen.

”Vi håber på stor tilmelding, så vi i en lang række kan gå banen igennem og få fjernet så mange sten som muligt,” fortæller Nick Bosholdt.

Mødested på dagen er klubhuset. Herefter går turen ned over par 3 banen over til de fem nyanlagte huller. Tag gerne robust fodtøj på – og har du mulighed for det, så medbring gerne havehandsker og en spade, da nogle af stenene sidder lidt hård fast.

Ja, jeg vil gerne være med til stensamling- og rundvisningsdag mandag den 4. april 2022 kl. 16 – husk godt fodtøj og evt. en spade:

• MM skråstreg DD skråstreg ÅÅÅÅ
  • Husk at dit resultat også skal være indberettet til GolfBox og godkendt af din markør
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Her kan du se antallet af tilmeldte, efterhånden som de melder sig. Kan du ikke se din egen tilmelding, lige efter du har tilmeldt dig, gå ind på siden igen eller tryk F5 på dit tastatur.

Navn
fru Hansen