Præsentation af ny kandidat til bestyrelsen

Når Roskilde Golf Klub holder generalforsamling torsdag den 31. marts 2022, er der et nyt ansigt, der stiller op til bestyrelsen. Kasserer og formand for sponsorudvalget, Stig Nelkop, stopper, og bestyrelsen har nu fundet et medlem, som de vil anbefale til valg som erstatning for Stig.

Det er 62-årige Flemming Bisgaard Nielsen, medlem siden 2005, gift med sygeplejerske Susanne Romme, der også spiller golf og som i dag er frivillig i boldsamlerudvalget. Sammen har de to voksne døtre på 27 og 29 år. Flemming har en bankkarriere bag sig og har ikke helt lagt bankverdenen fra sig, da han i dag sidder i to bestyrelser for henholdsvis Middelfart Sparekasse og Betri Banki på Færøerne, begge steder som formand.

”Men disse bestyrelsesposter optager ikke al min tid – og derfor har jeg både tiden og lysten til at påtage mig et stykke frivilligt arbejde. Det er begrundelsen for, at jeg har sagt ja til at stille op til Roskilde Golf Klubs bestyrelse.”

Flemming er vokset op i Aalborg og Virum-Sorgenfri. Han har desuden boet i København, seks år i Luxembourg og ni år i Holstebro, inden turen i 2005 gik til Roskilde. Det er i Holstebro, interessen for golf blev startet.

Han og Susanne har netop været i Portugal på proshoppens medlemstur.

Flemming B. Nielsen stiller ikke til valg på store forandringer i klubben.

”Jeg synes, at Roskilde Golf Klub er en meget velfungerende klub – og at der er fokus på alt det rigtige. Det gælder både anlæggelsen af 9-hullers banen og ombygningen af klubhuset. Begge ting støtter rigtig godt op om klublivet – og den nye bane vil samtidig skabe den luft på 18-hullers banen, som der er brug for.”

”Jeg kan godt li’, at klubben er en forening med stort ”F”. Uden de frivillige vil det hele falde sammen. Vi har en god klub, som formår at rumme os alle uanset hvilken type, vi er. Det er en styrke, vi skal arbejde videre med. Selvfølgelig er der økonomiske begrænsninger og derfor er det nødvendigt med skarpe prioriteringer af, hvad der nødvendigt, men så bliver vi også tydelige i vores valg og fravalg,” siger Flemming, der er udset til at overtage de to poster, som Stig Nelkop har i dag, som kasserer og bestyrelsens kontakt til sponsorudvalget.

”Jeg ser frem til at udvikle samarbejdet med vores sponsorer i et gensidigt samspil med dem,” lyder det fra Flemming.

Generalforsamlingen finder sted torsdag den 31. marts 2022 kl. 19 i klubhuset. Her kan du se siden med indkaldelse, beretninger og regnskab.