Konkurrence: Hvad skal vores to baner hedde?

Hvad skal den nye 9-huls bane hedde – og kan vi samtidig finde på et godt navn til 18-hullers banen?

Det kan du som medlem være med til at få indflydelse på. Klubbens baneudvalg vil nemlig gerne høre medlemmernes mening.

Her får du information om den konkurrence, der skal være med til at navngive både 18-hullers banen og 9-hullers banen.

“Meningen er, at vi får nogle gode navne, som vi kan bruge i hverdagen. Nu får vi en rigtig intermediatebane som erstatning for par 3 banen –  en lidt kortere bane end vores store bane, men en bane som man kan spille sit handicap ned på og som har gode og store greens, rigtige teesteder og udfordrende huller. Den nye bane skal ikke bare hedde “Den lille bane” eller “Den nye par 3″ bane, for det vil ikke være rimeligt i forhold til, hvor god den bliver – og desuden er der jo også tre par 4 huller på den nye bane,” fortæller baneudvalgsformand Torben Svendsen og Mette Jessen.

“Vi tror på, at den nye bane bliver rigtig populær for mange medlemmer – både begyndere men også rutinerede, som vil øve sig på anderledes huller og/eller ser en stor fordel i at tage en tur på golfbanen, der måske kun tager 1½-2 timer.”

Sådan deltager du

For at deltage i konkurrencen skal du levere følgende:

1. Forslag til navn til 18-hullers banen
  2. Forslag til navn til 9-hullers banen
  3. Begrundelse for begge forslag

Du skal udfylde formularen under fanen “Her sender du dit forslag”. Alle forslag bliver forelagt baneudvalget, der finder en vinder.

Vinderen modtager en præmie fra Roskilde Golf Klub – det er en overraskelse.

Deadline for deltagelse i konkurrencen er 30. oktober 2021.

“Der er frit slag i forhold til, hvad man må foreslå. Vi vil dog ikke lægge skjul på, at vi som udgangspunkt går efter navne, der passer til stedet og området. Men vi er også åbne, hvis der kommer helt andre ideer,” siger Torben Svendsen og Mette Jessen.

Det er ikke længere muligt at indsende forslag – fristen er udløbet.