Fritspils-ordningen SGO fortsætter – ni måneder om året

Den fælles fritspils-ordning, SGO, som Roskilde  Golf Klub er en del af, er nu blevet forlænget af de syv klubber, der er med i ordningen.

Der kommer dog en ændring, der har betydning for dem, der bruger SGO-ordningen i vintermånederne. Fremover gælder SGO nemlig kun ni måneder om året. Det er i december, januar og februar, SGO ikke gælder.

Den nye periode gælder fra 1. januar 2022. Det betyder, at i december i år er det muligt at spille SGO som normalt.

Ændringen skyldes, at de to klubber, der har sommergreens hele året, bliver besøgt så meget i vintermånederne, at deres slid på banen er markant højere, end hvis det alene var deres egne klubmedlemmer, der spillede.

“Vores erfaring ger, at en runde vintergolf slider syv gange så meget på banen som en runde på andre tidspunkter af året,” lyder det fra direktør i Frederikssund Golfklub, Jørgen Bundgaard. Det er ham, der er administrator for SGO-ordningen.

De syv klubber har på et fælles møde derfor besluttet, at SGO-medlemskabet fremover kun gælder mellem 1. marts og 30. november.

“Vi bakker naturligvis op om beslutningen. Vi har knapt 400 medlemmer, der er tilmeldt SGO, og som har stor fornøjelse af ordningen. Jeg er sikker på, at de godt kan forstå argumentet med at beskytte sommergreens. Vi hører jo selv til de klubber, der har særlige vintergreens for at sikre, at vores sommergreens er gode i de øvrige ca. ni måneder om året,” siger Roskilde Golf Klubs daglige leder, Anders Schnack.

Prisen for SGO stiger pr. 1. januar fra 900 kr. til 995 kr. Prisen er ikke blevet reguleret siden 2016.

Ønsker du at være med i SGO-ordningen, så tag kontakt til sekretariatet. Er du allerede medlem af SGO, så fortsætter dit medlemskab automatisk. Ønsker du at melde fra – så skal det ske inden 30. november.

Her kan du se siden med alle oplysninger om SGO-ordningen, herunder link til de seks klubber, Frederikssund, Hedeland, Holbæk, Odsherred, Sydsjælland og Sorø.