Golfklubben med på Naturens Dag i Folkeparken søndag 12/9

Søndag den 12. september 2021 bliver der holdt Naturens Dag i Folkeparken i Roskilde kl. 13-16. Det foregår ved Amfiteatret i Folkeparken – og Roskilde Golf Klub er med blandt de øvrige foreninger, der præsenterer sig selv og deres ideer til bedre natur.

Fra Roskilde Golf Klub kommer Henning Nordstrøm Pedersen fra natur- og miljøudvalget og greenkeeper Josefine Andersen Kold. De vil fortælle om, hvordan man laver bille- og flagermusboer. Natur- og miljøudvalget har sammen med greenkeeperstaben tidligere berettet om netop det emne. Sidste gang var ved et arrangement, hvor miljøminister Lea Wermelin og Roskilde-borgmester Tomas Breddam var til stede.

Borgmesteren er også med denne gang. Han holder velkomsttalen kl. 13. Kl. 13.15 er der foredrag om, hvordan du får en mere sommerfuglevenlig have og igen kl. 14.30 er der foredrag om mere biodiversitet i haven.

Derudover er der faste stande, hvor Roskilde Golf Klub står for den ene. Her er de øvrige emner, der bliver berørt på diverse stande:

• Vores vilde vidunderlige natur
  • Kom tæt på de danske dyr
  • Vi tager på insektsafari og bygger insekthoteller
  • Få liv i haven – tips og tricks
  • Gør din græsplæne til en blomstereng og lær at slå med le

Billedet er fra golfklubbens møde med miljøminister Lea Wermelin i juni 2021. Det er Jan Eriksen, Anders Schnack og Lars Carlsen, der taler med ministeren.