Juli 2021: Stadig for mange, der ikke bekræfter deres tider

Selv med en øget indsats omkring information så er udfordringen med manglende bekræftede tider stadig et problem. I juni var der 300, der ikke havde bekræftet deres tider – heraf havde 87 to eller flere ubekræftede tider.

I juli, der netop er opgjort, var der 330 spillere med ikke bekræftede tider – heraf 84 med to eller flere ubekræftede tider.

Der er altså ikke sket nogen forbedring, selv om der for en måned siden blev sendt en mail ud til alle med to eller flere ikke bekræftede tider.

”Vi arbejder målrettet mod at forbedre flow og belægning på 18-huls banen. Derfor er det utroligt vigtigt, at alle bekræfter deres tider. Kun på den måde kan vi præcist se, hvem der spiller på banen og hvor der er ledige tider. Når man ikke bekræfter tiden, så kan vi ikke vide, om spilleren har brugt sin tid eller er udeblevet – og det sidste er slet ikke i orden. Tiderne skal bruges – ellers kunne andre jo have fået glæde af dem,” fortæller daglig leder, Anders Schnack.

Sekretariatet gør nu det, at der igen bliver sendt en mail ud til alle, der havde mere end en ubekræftet tid i juli.
På listen er der desværre flere gengangere fra sidste måned.

Topscoreren har 12 ubekræftede tider, men der er også nogle med 9, 8, 6, 5, 4 og 3. Sekretariatet skriver nu også personligt til dem, der igen står højt på listen.

”Målet er naturligvis at få bragt antallet af ubekræftede tider væsentligt ned. Vi har i forvejen igangsat en række tiltag til at forbedre flow og belægning, så det er skuffende, at vi ikke ser en forbedring fra sidste måned,” siger Anders.

Blandt de ubekræftede tider er der også medlemmer fra andre klubber, heriblandt de klubber, der er med i den særlige ”Super Greenfee Ordning”, SGO. Når disse medlemmer ikke bekræfter deres tid, så får Roskilde Golf Klub ikke penge for deres runder. Det samme gælder, når vores egne SGO-medlemmer spiller på de andre baner uden at bekræfte.

”Her kan vi desværre se, at der er 78 af vores medlemmer, der ikke har bekræftet deres tid i andre klubber. Og blandt dem er der mange i Odsherred, Hedeland, Holbæk og Sorø, der er vores SGO-venskabsklubber. Det betyder, at disse klubber ikke får betaling fra vores medlemmer, og det er naturligvis heller ikke i orden. Vi må feje for egen dør, samtidig med at vi tager fat i de andre klubber for at få dem til at bekræfte deres tider.”

I juni var der en udfordring med Seniorgolf, der kører gunstart om torsdagen, hvor en indstilling i GolfBox gjorde, at mange af seniorgolferne ikke kunne bekræfte. Det blev rettet efter 1. juli, så juli-opgørelsen er fra 2. juli til og med 31. juli.