Uofficielt rehab-DM med Roskilde på alle vinderpladserne

Efter at DGU i 2020 besluttede, at personer med meget svære fysiske handicaps skulle udelukkes fra DGU’s paragolf turneringer, som kun skulle være for elitegolfere med nogle for golfspillet helt ubetydelige småskavanker, blev det desværre nødvendigt. at de virkeligt handicappede golfspillere selv organiserede deres egne uofficielle DM i rehab-golf, hvor rehab-golf er golfspil for personer med meget svære fysiske handicaps.

Rehab-golf har i øvrigt været en fast del af DGU’s Officielle DM i paragolf i fem år i træk.

I 2020 blev det første uofficielle DM afholdt i Roskilde Golf Klub. Her vandt Roskilde Golf Klubs Hans Møllegaard sit femte DM med Rogk’s Kim Jacobsen som runner up.

10.-11. juli 2021 blev det andet DM i rehab-golf spillet i Horsens GK: 2x 9 huller svensk slagspil på den meget kuperede og særdeles komplicerede par 3 bane i Horsens GK. Det blev en meget stor succes for Roskildes rehab-golfere, som vandt stort set det hele. Rogk’s Hans Møllegaard spillede med som observatør uden for konkurrencen; idet han som træner for spillerne fra Roskilde ikke ønskede at konkurrere med sine elever.

Resultatet blev:

1. Guld til Torben Amsinck, Rogk, med en score på 72 brutto
  2. Sølv til Erik Hansen, Rogk, med en score på 82 brutto
  3. Bronze til Jens Terp, Rogk, med en score på 91 brutto
  4. Karina Nielsen, Rogk, med en brutto score på 97
  5. Henrik Jensen, Rogk, med en score på 99 brutto

Horsens GK stillede med frivillige hjælpere til alle deltagere, og disse hjælpere fik sig en stor oplevelse ved at se, hvad alle disse rehab-golfere er i stand til at præstere på en golfbane, måske især hjælperen til Steen Garver, Rogk, som havde nok at gøre med at slæbe og skubbe Steen rundt i kørestol på den meget kuperede bane til en score 112 brutto.

Stor tak til de gode hjælpere!

Herunder kan du se billeder af nr. 1, 2 og 3, Torben, Erik og Jens