Optimister fejrede 10 år med slangebane og venstrehånds put

Optimisterne har fejret deres 10-års jubilæum. Vi mødtes i restaurant Birdie til kaffe og croissant, solen skinnede og alle var i feststemning.

Efter kaffen skulle der kæmpes.

Emil fra proshoppen havde nærmest lavet forhindringsbane af tees på puttegreenen og lagt venstrehåndspottere, som skulle anvendes, og så var det bare om at komme i hul. Ved hjælp af stålbuer var der lavet en “slangebane” på græsplænen overfor, hvor en tennisbold skulle igennem med færrest mulige slag.

I hold kæmpede optimisterne om at få bedste score. Der var koncentration på greenen og stemningen høj, hver gang bolden kom i hul.

Da Marianne Hoffmeyer, som nybegynder med handicap over 36 havde svært ved at finde spillemakkere, opstod ideen til Optimisterne.

Nogle stykker fandt sammen, fik tildelt spilletider, og hurtigt kom nye interesserede med i gruppen.

I dag er vi 45 medlemmer og 11 af medlemmerne er fra den oprindelige gruppe.

Vi afsluttede med hyggeligt samvær og en lækker frokost i restaurant Birdie.

Her kan du finde siden med flere oplysninger om Optimisterne.

Lisbeth Lyder

Herunder kan du se en masse billeder fra Optimisternes 10 års jubilæum i juni 2021:

De to sidste billeder er vinderne af henholdsvis putte- og slangekonkurrencen

Put: Gerd, Sanne, Hanne L, Dorthe F og Laila – Kirsten G mangler på billedet

Slange: Susanne, Lisbeth L, Inge-Lise og Hanne T – her mangler Guri på billedet.