Holstebro kopierer Roskildes rehab golf – se tv-indslag

Til glæde for handicappede i deres eget lokalområde har Holstebro Golfklub nu kopieret rehab-golf initiativet fra Roskilde. Men også rehab’erne i Roskilde er glade. Udvalget er nemlig med i et landsdækkende initiativ, der forhåbentlig sikrer, at flere klubber rundt om i landet får startet rehab-golf op.

Og jo flere klubber, jo større mulighed for et socialt fællesskab, spillerne og klubberne imellem.

“Holstebro kom i gang sidste år efter et besøg her hos Roskilde rehab-golf. Gennem de sidste par år har vi i Roskilde arbejdet på at få etableret rehab-golf i flere klubber over hele landet. Det har nu ført til, at Dansk Handicap Forbund og Hjerneskadeforeningen aktivt er gået ind i projektet. I dag er der interesse fra ca. 20 klubber, så på sigt er det rehab-golf Roskildes mål at etablere turneringer for rehab-spillere, når der er kommet flere klubber med,” fortæller Hans Kristian Olesen fra rehab-golf.

Her kan du finde siden med Roskilde rehab-golf.

Her kan du se et tv-indslag fra TV Midt Vest omkring rehabgolf i Holstebro.