Golfbilerne er klar – se info med brugervejledning

Så er Roskilde Golf Klubs golfbiler klar til brug – og der er kommet tre ekstra, så der i alt er 11 biler til brug ude på banen. Derudover har klubben en bil til baneservice, en til restauranten og en til greenkeeperne.

Ni af bilerne har fået monteret nye batterier. Det er bilerne nr. 1-9. Bil nr. 10 og 11 fortsætter med de tidligere batterier. Det gør de, fordi bilerne i slutningen af maj/starten af juni bliver udskiftet med to nyere modeller. Der var derfor ingen grund til at skifte batterierne nu.

Her er fremgangsmåden, når du låner en bil:

1. Hent nøglen i nøgleskabet i klubhuset
    • Medlemmer af “Golfbilens venner” har nøgle til boksen med golfbil-nøglerne – husk at hænge dit nummer på “sømmet” inde i boksen, så vi kan se, hvilke biler der er ude at køre og med hvem
    • Greenfeespillere henter nøglen i sekretariatet (eller i restauranten, hvis den er bestilt på forhånd til afhentning uden for sekretariatets åbningstider)
  2. Hent bilen på de overdækkede pladser til venstre for bag-hallen
  3. Fjern kæden ud for den bil, du har taget nøglen til og kør ud på runden
  4. Efter runden kører du bilen til opladning med det samme (altså ikke noget med at lade den stå uden opladning til en runde mere)
  5. Sæt bilen i båsen med det rigtige nummer
  6. Sæt strømstikket i (tjek, at der kommer to bip efter ca. 10 sekunder og den gule lampe ved rattet blinker)
    • Dette gælder indtil videre for bilerne 1-9. For bil 10 og 11 skal stikket sættes i som normalt – se skiltet ved bilerne
  7. Fjern golfudstyr og evt. affald
  8. Sæt kæden op bag bilen og lås (dagens sidste “mand” sætter også bommen på plads ind til alle bilerne og låser efter sig)
  9. Læg nøglen på plads i nøgleboksen i klubhuset
    • Greenfeespillere, der ikke har nøgle til boksen, putter nøglen ind i hullet til højre for indgangsdøren

Bemærk også at:

• Du skal have kørekort for at leje/køre en golfbuggy
  • Færdselsloven gælder også på golfbanen
  • Der må max være to personer i bilen
  • Kør så vidt muligt i semiroughen
  • Du må ikke køre mellem greens og hazarder, herunder greenbunkers
  • Vær specielt varsom i sving, på stigninger og på nedkørsler – ikke mindst, når banen er fugtig
  • Undgå voldsomme opbremsninger – det kan ødelægge græsset
  • Buggyens ansvarsforsikring gælder på banen. Parkeringspladsen og asfaltvejene er dog offentlig vej,
    hvor du selv skal have en ansvarsforsikring, der skal dække eventuelle skader

Her finder du siden med info om golfbilerne – og priser.