Birdie åbner ude og inde 21/4 – med restriktioner

Fra onsdag den 21. april bliver det igen muligt at komme på besøg i Restaurant Birdie – både udendørs og indendørs.

Folketingets partier nåede natten til fredag den 16. april til enighed om en corona-genåbningsaftale, der her i klubben får stor betydning for klublivet og selvfølgelig for vores restauratør Peter Lassen og hans personale.

Peter og co. får nu travlt med at gøre klar til på onsdag, da der nu bliver genåbnet mere, end det først var planlagt.

Der kan endnu komme mere konkrete restriktioner fra sundhedsmyndighederne, men her er, hvad vi ved lige nu:

• Udendørs servering kommer til at foregå uden krav om visning af coronapas eller negativ test
  • Indendørs servering kan kun foregå, hvis der er bestilt tid på forhånd og ved visning af vaccine-bevis eller en negativ test, der højst er 72 timer gammel

“Vi glæder os rigtig meget til åbningen, og vi kan mærke på medlemmerne, at de også glæder sig til at sidde og nyde mad, drikke og samvær før eller efter golfrunden. Vi siger tak for de mange positive tilkendegivelser – og ikke mindst den store opbakning til vores påskebuffet, hvor vi til sidst måtte melde udsolgt. Nu glæder vi os til at vise jer vores 2021-sommermenu,” fortæller Birdie-leder Peter Lassen.

Den nye politiske aftale betyder, at klubhuset endnu ikke kan åbnes, så man bare kan droppe ind og sætte sig efter runden. I den kommende tid bliver klubhuset alene betragtet som en restaurant, og derfor skal du bestille tid og købe mad eller drikke for at sætte dig. Det fremgår imidlertid ikke, hvor lang tid i forvejen, man skal bestille tid, så det er nok en af de ting, der kommer besked om senere.

Klubhuset holder dog fortsat åbent for at bekræfte tider, udskrive scorekort, kontakte sekretariatet og gå på toilettet. Det er nu også muligt at samles op til 10 personer indendørs – det betyder, at udvalgsmøder og lignende nu kan foregå igen. Og i restauranten kan man sidde samlet op til 10 personer.

På billedet er det kok Lene Svendsby, forpagter Peter Lassen og Anton Noer, der står for servering.