Nyt fra Damedagen til sæson 2021

Damedagen har nu holdt møde og glæder sig til at fortælle om årets aktiviteter.

De største nyheder

Informationsmøde
Vi aflyser det planlagte informationsmøde d. 16. marts og inviterer til nyt informationsmøde den 8. april kl. 17 -18.

Scorekort
Alle skal indtaste deres score i GolfBox og aflevere scorekortet fysisk i damedagens postkasse inden kl. 18 om onsdagen. Scorekortet skal være let læseligt, og antal points ved stableford og antal slag ved svensk slagspil skal være talt sammen.

Bemærk, at det er markørens ansvar, at medspillerens score er korrekt. Hvis antal slag og points ikke stemmer overens, er det scoren, der tæller.

Vi spiller alle fra tee 50 hele sæsonen, og vi spiller stableford 3 gange og 1 gang svensk slagspil hver måned.

Fællesmatch med spisning den sidste tirsdag i maj
Den 25. maj vil der være mulighed for at deltage i en fællesmatch med gunstart over 9 huller kl. 17.00 og fællesspisning kl. 19. Formålet er at skabe mere sammenhold og at få integreret 9 hullers klubben.

Eftermiddagsdamerne
Da det har været svært for flere at finde nogen at spille med efter kl. 15, vil vi opfordre de damer, der går ud efter kl. 14, til at mødes kl. 15, bytte kort og gå ud i den rækkefølge, der passer bedst.

Husk at give besked til de andre spillere, hvis du booker dig af en bold. Vi har hørt fra spillere, der har stået alene på 1. hul uden at kunne komme ud at spille -– og det er ikke god stil.

Endagsudflugt
Vi tager på endagstur til Skovbo Golfklub d. 19. maj med mødetid senest kl. 12.30 og start kl. 13.00. Prisen er 295 kr. og inkluderer greenfee, 2 flotte stykker smørrebrød, 1 lille fadøl, baneguide og frie bolde på driving rangen.

Tilmelding kan ske på Damedagens side – se link nederst.

Damedagsudflugt
Damedagsudflugten går i år til Enjoy Resorts på Rømø, hvor vi samarbejder med Vi elsker golf og dermed Andreas Hartø og Brian Vester. Turen foregår fra lørdag d. 5. juni til mandag d. 7. juni og inkluderer koncert med Lis Sørensen søndag aften, 3 runder golf, 2 overnatninger i de lækre feriehuse, aftensmad, adgang til spa og show med Andreas Hartø. Alt dette for blot 2600 kr.!

Invitationen blev sendt ud efter damedagsafslutningen og 28 damer har tilmeldt sig arrangementet, hvor der nu er fuldt hus.

Årets damedagsturnering
Man tilmelder sig turneringen i GolfBox, og kontingentet er uforandret 300 kr. og betales samtidig med tilmelding.

Dernæst tilmelder man sig de enkelte tirsdage, hvor man kan spille, og dette kan gøres på en gang under klubturneringer. Når man har meldt sig til en bestemt damedag, så skal man også booke tid til at spille på selve dagen.

Der vil også i år være en 9-hullers klub, som spiller de første 9 huller på 18 hullers banen. Tilmelder man sig denne ordning, kan man ikke i løbet af sæsonen skifte mellem at spille 9 eller 18 huller. Damerne i 9 hullers klubben går ud på faste tider kl. 16.52 til 17.15 og altid fra tee 1.

Når man er tilmeldt 9-hullers klubben, har man har også mulighed at spille sammen med 18-hullers damer, hvis der er 2 andre fra 18-hullers klubben, der kan være markør for hinanden de på de sidste 9 huller. Husk altid at gøre medspillerne opmærksom på det, inden I slår ud

Tilmelding og betaling sker i GolfBox til Damedagsturnering 9 huller eller Damedagsturnering 18 huller fra 15. marts 2021.

Også i år er der 6 tællende runder i hver sæson.

Opdeling i A-, B- og C-række vil ske inden sæsonstart, således at der er nogenlunde lige mange spillere i hver række.

Turneringsplanen for forårssæsonen er vedhæftet, hvor vi i år spiller stableford og svensk slagspil.

Sæsonstart
Sæsonstart er den 13. april 2021.

Fællesspisninger
Der vil være fællesspisninger den sidste dag i måneden kl. 19.30. Tilmelding sker på en liste på Damedagens opslagstavle, se ligeledes nyheden om turnering og fællesspisning den sidste tirsdag i maj.

Ved fællesspisningen i april vil vi gennemgå, hvordan man indtaster score i GolfBox.

Forårsafslutning
Forårssæsonen afsluttes den 29. juni med gunstart over 18 huller, fællesspisning og præmieoverrækkelse.

Efterår
Efterårssæsonen starter op d. 6. juli.

Efterårsafslutning
Vi afslutter sæsonen den 28. september med gunstart over 11 huller kl. 15 efterfulgt af middag og præmieoverrækkelser.

Vi modtager gerne input og forslag til nye tiltag, som I er velkomne til at sende til I er også velkomne til at ringe til én af udvalgets medlemmer.

Vi glæder os til at se jer alle til sæsonstart den 13. april 2021.

Her er link til Damedagens side.

På Damedagsudvalgets vegne

Lene Rasmussen