Seniorgolf med corona-venlig Texas-afslutning

Det er ikke mange klubaktiviteter, der kan blive gennemført med et lukket klubhus og corona-restriktioner med maksimum 10 personer samlet.

Men det lykkedes alligevel seniorgolf at gennemføre en sæsonafslutning fredag den 11. december 2020. Normalt har seniorgolf gunstart med efterfølgende spisning i Restaurant Birdie inklusiv udlevering præmier, en lille sang og overrækkelse af æresprisen “Pedro”.

Imidlertid kunne dette jo ikke lade sig gøre på grund af de nye corona-restriktioner, men seniorgolf sadlede om og afviklede en alternativ dag.

I stedet for gunstart startede alle hold på hul 1 i et tidsskema, der gjorde, at spillerne alene var sammen på de hold af fire personer, som de havde fået at vide på mail på forhånd. Så blev der spillet Texas Scramble – en spilform, hvor holdet hele tiden spiller fra det sted, hvor holdets bedste bold er landet. Dog skal holdet bruge mindst fire udslag fra alle på holdet. Denne spilform gør både, at spillet går hurtigere, at man spiller sammen og at holdene som regel kommer ind med nogle ganske flotte scores. Det gjaldt også denne gang, hvor bedste score blev 69 – fire over vinterbanens par på 65.

Netop fordi holdene hele tiden spiller fra det sted, hvor holdets bedste bold er landet, så blev det ikke nødvendigt for seniorgolfens formand, Ejvind Jensen, at slå til den bold, som ellers ville have været noget af en udfordring (se billedet øverst). Vidnerne til det spektakulære slag var Finn Tvede, Gunnar Larsen og Inger Margrethe Nissen.

I stedet for en middag i restauranten fik alle deltagere et par stykker smørrebrød og en kage med hjem – desuden blev der udleveret vinpræmier for de bedste og mest heldige i efterårets løbende turnering.

Dagens Texas Scramble vindere blev:

1) Hold 5 med 69 point: Thorkild Rasmussen, Christian Kubel, Ellen Skarsholm og Lisbeth Møller

2 og 3) Hold 12 og 3 med 70 point: Peter Frimann, Poul Sarfelt,  Anne Grethe Clausen og Susanne Jensen + Henrik Overgaard, Per Vransø, Elsebeth Braagaard og Tove Duus

Vinderholdene får deres præmier på et senere tidspunkt.