Vinterbane fra torsdag – corona lukker klubhuset

Roskilde er en af de i alt 38 kommuner, som regering og sundhedsmyndigheder har indført skærpede corona-restriktioner i fra og med onsdag den 9. december 2020.

Restriktionerne berører alle indendørs idrætsaktiviteter – det betyder, at vi fortsat kan spille golf, men at klubhuset skal holde lukket. Vi må fortsat ikke samles mere end 10 personer.

Sekretariatet er i gang med at finde løsninger på de mange praktiske udfordringer, der skal være styr på.

Opdateret 7/12 kl. 17.40: Toilettet ved hul 12 forbliver åbent – og det vil fortsat også være muligt at komme ind i baghallen.

Fakta lige nu er dog følgende:

• Klubhuset skal holde lukket fra onsdag kl. 12
  • Restaurant Birdie planlægger mulighed for take away i stor stil – og fastholder også mulighed for bestilling af mad til jule- og nytårsaften
  • Vi skifter til vinterbane fra torsdag morgen
  • Par 3 banen lukkes fra og med torsdag (fordi nogle af hullerne på par 3 banen indgår i vinterbanen)
  • Par 3 og flexmedlemmer kan også spille på vinterbanen

I GolfBox er det 18-hullers banen, der fra torsdag morgen er vinterbanen. Der skal ændres nogle rettigheder for alle flex- og par 3 medlemmer for at de også kan booke 18-hullers banen i GolfBox – derfor kan de først begynde at booke fra torsdag.

Alle fuldtidsmedlemmer kan imidlertid booke som de plejer.

Greenkeeperne har de seneste uger vedligeholdt arealerne omkring vinterbanens teesteder og greens, så de er klar til skiftet. Vinterbanen får samme udseende og hulforløb som sidste år.

Her finder du mere information om vinterbanen – herunder mulighed for at printe scorekort, se oversigtskortet og se, hvor mange slag du har på vinterbanen i forhold til dit handicap.

Som nævnt kommer der mere praktisk nyt i løbet af tirsdagen, herunder mere specifik information om restaurantens tilbud og mulighed for bestilling af take away.

På billedet er det statsminister Mette Frederiksen fra dagens pressemøde om corona.