Corona: Vi kan stadig spille golf, men ikke forsamles mere end 10

De nye corona-restriktioner, der træder i kraft i denne uge, giver os heldigvis fortsat mulighed for at spille golf, men der er dog nogle opstramninger, som også gælder i golfklubben.

Først og fremmest er det forsamlingsforbuddet på 10 personer foreløbig de næste fire uger. Det får den konsekvens, at det ikke er muligt at lave matcher med gunstart – og at grupperinger på mere end 10 ikke længere må mødes før spil for at hygge og fx trække lod om spilletider. Aktuelt har seniorgolf derfor valgt hver uge at sende spilletidspunkter ud til alle spillere i stedet for at alle møder kl. 8.45 til gunstart. Lignende grupper, fx Morgenherrerne og Præsidenterne, skal også indrette sig på det med maks 10 personer samlet.

På søndag den 1. november er der andematch i klubben med rigtig mange deltagere. Men den match kan også gennemføres, fordi alle deltagerne kommer på forskellige tidspunkter, spiller runden, går i restauranten og får frikadeller og kartoffelsalat – og derefter tager hjem.

“I restauranten gælder fortsat, at der må være op til 50, men de enkelte grupperinger må ikke være større end 10, så fx til andematchen, så går det ikke at sidde i flere timer efter spillet, for når der hele tiden kommer nye spillere ind, så bliver der for mange. Heller ikke andre steder i og omkring klubhuset må man ikke klumpe sig sammen,” fortæller daglig leder, Anders Schnack.

I klubhuset er der som i dag mundbinds-påbud, når man står og går. Kun når man sidder på sin plads i restauranten, kan man tage mundbindet af. Mundbinds-påbuddet gælder fra nu af også i proshoppen, da hele detailhandelen har fået pålagt mundbind.