Få pladser tilbage til populær andematch med ny sponsor

I mange år har andematchen i november været en af klubbens mest populære matcher. Sådan er det også i år. Det kan vi allerede nu konstatere. Uden særlig reklame er der 124, der har tilmeldt sig matchen, der finder sted søndag den 1. november – og der er plads til i alt 140, så altså kun 16 pladser tilbage.

Matchen har tidligere været sponseret af Slagter Frimann, men i år er sponsoratet gået over til Restaurant Birdie og autoværkstedet og rustbeskyttelsescentret AR Roskilde på Darupvang. Læs mere på www.anti-rust.dk.

Matchen bliver i år lidt anderledes, end den plejer. Der er stadig masser af ænder som præmier – til de syv første i hver række – men i år afvikles matchen på grund af corona ikke som en fælles gunstart men derimod med løbende start fra ved 7-tiden om morgenen til omkring middagstid. Der bliver derfor ikke en fælles samling efter matchen, men deltagerne kommer i stedet ind efterhånden som de har spillet de 18 huller og får frikadeller med kartoffelsalat i restauranten.

Som noget nyt i år er der også en puttekonkurrence for alle efter spillet. Præmien er netop en putter sponseret af Frølich Golf.

Andematchen bliver afviklet som en par-match. Man spiller to sammen, begge slår ud fra teestedet, og her vælger man så den bedste bold og skiftes så til at slå, til bolden er i hul.

To spillere har jo to forskellige handicap, og reglen ved matchen er sådan, at spilleren med laveste handicap tæller 60 procent, mens spilleren med højeste handicap tæller 40 procent, når det bliver udregnet hvor mange ekstra slag, parret har.

Bemærk, at matchen afvikles søndag den 1. november – Danmark er på dette tidspunkt gået over til vintertid. De første skal derfor slå ud kl. 7 efter vintertid for at alle kan nå at komme igennem matchen, inden det bliver mørkt om eftermiddagen.

Der er præmier til de otte første i hver af de to rækker (de syv af dem modtager ænder).

Der er også præmie til længste drive på hul 2.

Matchledere er Inger-Lise Jørgensen og Niels Yde.

Der er tilmelding til andematchen via GolfBox.