Rehab-golferne i Roskilde vil gerne være landsdækkende

Der er stigende interesse for rehab-golf – altså golf for mennesker, der har været udsat for en hjerneblødning eller anden form for hjerneskade og/eller lammelse i en del af kroppen.

Roskilde Golf Klub har i 2020 været den eneste klub med dette særlige tilbud til handicappede, men nu er interessen ved at brede sig ud over landet – og det er ikke helt tilfældigt. Rehab’erne i Roskilde presser nemlig selv på for at andre klubber bliver interesserede i at give dette særlige tilbud om golf for handicappede.

“Vi vil meget gerne have nogle andre klubber at spille imod, så derfor har vi i år gjort en indsats for at blive kendte og vi tager gerne ud og mødes med repræsentanter fra andre klubber for at hjælpe dem i gang,” fortæller Hans Kristian Olesen fra Rehab-golf-udvalget.

Deres aktiviteter er blevet grundigt omtalt både i Golfavisen og i et indslag på TV2 – og da Hjerneskadeforeningen også har set muligheden for en god aktivitet for deres medlemmer er de også meget interesserede i at få flere klubber over hele landet med.

“Alt dette har gjort, at vi nu har fået kontakt med flere klubber, som ønsker at gå i gang. Rehab’erne i Roskilde er blevet kontaktet af Aarhus Golf Klub, Ebeltoft Golf Club og Holstebro Golfklub. Sidst er længst fremme og har nu fire rehab-golfere, og vi håber, de to andre klubber også kommer godt i gang – og at flere følger trop. Golf er en rigtig god aktivitet for deltagerne. Golf styrker muskulaturen og styrker også mentalt. Det ved vi fra tilbagemeldinger fra vores egne deltagere, som meget nødigt vil undvære det ugentlige fredags-spil,” fortæller Hans Kristian Olesen.

Årets ugentlige rehab-golf på par 3 banen stopper nu for sæsonen 2020. Fredag den 16. oktober er sidste gang for i år med det store koncept, hvor der er hjælpere på. Enkelte møder måske alligevel op en gang imellem for at spille nogle huller eller slå på drivingrange, men det store fredags-setup er slut for i år.

Dog er der en enkelt aktivitet mere, nemlig juleafslutningen der igen i år foregår med simgolf i Grøndalscentret i København.

Se siden med Rehab-golf.