Nye corona-restriktioner – bær mundbind i restauranten

Du skal bære mundbind, hvis du kommer ind i golfklubbens restaurant, enten for at bestille noget ved baren eller for at gå på toilettet.

Det er reglen, efter at statsminister Mette Frederiksen og sundhedsmyndighederne fra lørdag den 19. september har indført nye skærpede tiltag for at forhindre corona smittespredning.

Restaurant Birdie kan fortsat have åbent og kan servere både ude og inde. Men indendørs er det kun, når du sidder ned ved bordet, at du ikke skal have mundbind på. Både personale og gæster skal have mundbind eller visir på, når de går rundt i lokalet.

Udendørs er der ikke lige så skrappe regler. Her er der ikke krav om mundbind.

Forsamlingsforbuddet er nedsat til 50 personer – der kan dog godt være en match med flere deltagere, men så må gruppen ikke på noget tidspunkt være sammen alle sammen, hverken i eller ved klubhuset eller på parkeringspladsen.

I restauranten kan der være op til 70, hvis disse fortrinsvis sidder ned. Der skal være to kvadratmeter pr. person og der skal være en meter mellem alle.

Du skal selv have mundbind med – men restauratør Peter Lassen har også skaffet mundbind, du kan købe for 5 kr. i restauranten.

Her kan du læse Dansk Golf Unions anbefalinger til klubberne – opdateret efter statsminister Mette Frederiksens pressemøde fredag den 18. september 2020.

På billedet er det medlem og restaurantgæst Klaus Bønløkke, der står sammen med Anton og Peter i restauranten, Peter med mundbind og Anton med et visir.