Ekstra pladser til hulspils mesterskaber den 19.-20/9 2020

Når klubmesterskaberne i hulspil bliver afviklet i weekenden 19.-20. september, så er det normalt de bedste i slagspilsmesterskaberne, der deltager. Sådan er det også i år, men der er faktisk nogle muligheder for at komme med, selv om du ikke kunne deltage i slagspilsmesterskaberne.

Herunder kan du læse seneste nyt fra matchudvalget omkring hulspilsmesterskaberne – og her fremgår det, at der er mulighed for at tildele wildcards hos både herrer og damer. Desuden er der – specielt hos damerne – en række ekstra pladser, fordi der ikke var ret mange med i slagspil.

Klubmesterskaberne i hulspil afvikles i weekenden 19.-20. september. I både dame- og herrerækken er der 16 pladser. Lørdag afvikles 1/8- og kvartfinaler og om søndagen semifinaler og finaler.

Der spilles på følgende måde:

1 mod 16, 2 mod 15, osv., eventuelle wildcard spillere indplaceres i seedningen af turneringsledelsen.

Efter finalerne vil der være præmieoverrækkelse, hvor også vinderne fra klubmesterskaberne i slagspil og stablefordmesterskaberne får overrakt deres præmier.

Damer

De 7 damer, der deltog i klubmesterskabet i slagspil, er automatisk kvalificerede til at deltage i klubmesterskaberne i hulspil. Det betyder, at der fortsat er 9 ledige pladser, da der i alt er 16 pladser.

Der er derfor mulighed for at tilmelde sig disse mesterskaber for alle kvindelige spillere, der måtte ønske det. Hvis der er flere end ni tilmeldinger, vil der ske udvælgelse efter handicap, så de spillere, der har det laveste handicap, deltager.

Tilmelding skal ske til sekretariatet senest torsdag den 10. september kl. 14.

Deltagerlisten vil blive offentliggjort tirsdag den 15. september, og den endelige spilleplan senest torsdag den 17. september kl. 16.

Herrer

De 12 herrer, der, uanset hvilken række de spillede i, havde det bedste resultat i klubmesterskabet i slagspil, er automatisk kvalificerede til at deltage i klubmesterskaberne i hulspil.

Herudover råder matchudvalget over fire wildcards. Hvis et eller flere af de til rådighed værende wildcards ikke benyttes, eller hvis der er afbud blandt de direkte kvalificerede, fyldes der op fra nummer 13 fra klubmesterskabet i slagspil, indtil der er i alt 16 spillere. Dette meddeles af turneringsledelsen senest 1 uge før hulspilsmesterskabets start.

Spillere, der måtte ønske at komme i betragtning ved tildelingen af wildcards bedes snarest og senest torsdag den 10. september kl. 14 sende en kort ansøgning til sekretariatet med en kort beskrivelse af grunden til, at man ikke deltog i slagspilsmesterskaberne.

Matchudvalget

Niels Yde

Her kan du læse referatet fra slagspilsmesterskaberne.