Stor ombygning af køkkenet i klubhuset til vinter

Restaurantens køkken i klubhuset er så nedslidt og mangler at leve op til en række krav om hygiejne og ventilation, at der nu skal ske en større ombygning. Det har været undervejs som et projekt i nogle år og er nu kommet så langt, at der snart skal indhentes tilbud.

“Byggeudvalget har i lang tid arbejdet med med projektet, og vi er nu kommet frem til en løsning, der samtidig tager hensyn til den øvrige ombygning af klubhuset, som vi også har på ønskesedlen. Målet til slut er, at vi får en ny fælles indgang til klubhus, sekretariat og proshop dér hvor proshoppen har indgang i dag. Det åbner mulighed for, at vi også kan få et ekstra rum i klubhuset (i det nuværende areal med gang og sekretariat), som vil være til stor gavn både for medlemmer og restauranten,” fortæller formand Kim Møller Behrend efter seneste behandling i bestyrelsen.

I første omgang gælder det imidlertid “kun” ombygning af køkkenet, men det er også et stort projekt i sig selv.

“Vi kan beholde opvaskeområdet, men ellers er det stort set alt andet, der skal renoveres i køkkenet. Det gælder både for at kunne leve op til hygiejnekrav men også arbejdsmiljøregler. Og så er maskinerne i køkkenet slidt ned. Vi arbejder derfor med et projekt, der indeholder et helt nyt ventilationsanlæg, flytning af den larmende del af fadøls-anlægget inde fra klubhuset samt nye gulve, lofter og vægge.”

Tanken er, at der ud for køkkenet bliver lavet et halvtag lignende det, der i dag er ud for proshoppen. Under dette halvtag bliver der etableret et stort ventilationssystem + fadøls-anlægget. Samtidig bliver indgangen til køkkenet flyttet hertil fra enden af klubhuset og i den del af køkkenet bliver der i stedet både kølerum og lager. Alt i alt bliver køkkenet på denne måde både betydeligt moderniseret og samtidig et bedre sted at arbejde.

Der bliver lavet projektering og indhentet tilbud i løbet af efteråret – og meningen er, at arbejdet skal foretages i vintermånederne i starten af 2021. Køkkenet vil i den periode være lukket – enten helt eller også delvist. Det vil det konkrete projekteringsarbejde vise.

På billedet er det Peter fra Restaurant Birdie, der glæder sig til et nyt og bedre køkken.