Spændende elitekampe på neutrale Corona-baner

Så kom vores divisionshold “på græs” igen. I en reduceret Covid-19 turnering hvor der i år kun spilles en gang mod hvert hold på neutral bane, mod normalt en ude og hjemme match mod hvert hold.

Det betyder også, at man efter weekendens to matcher alene har en match tilbage den 15. august inden op- og nedrykningspil afvikles.

Herre, 1. hold (1. division)
Der er foretaget et generationsskifte på holdet, således at det alene består af en rutineret spiller i Rasmus Olskær, og så ellers unge spillere af egen avl som Nicklas Mølhom, Jakob Falk, Mads Emil Boas, Lucas Mannich, William Bredtved og Andreas Hillesborg, så det var med nogen spænding, at holdet i weekenden skulle møde Korsør og Dragør.

Lørdag tabte vi da også med 11-7 til Korsør men vandt søndag med 10-8 mod Dragør. Det var et fantastisk resultat søndag mod Dragør, som skaber den fornødne optimisme for at holdet klarer sig fri af nedrykning, og det kan klares ved enten at dele i den sidste match mod Næstved eller ved at Dragør taber til Korsør. Der er ingen tvivl om, at en overlevelse i 1. division vil være en fantastisk præstation af vores unge hold.

Herre, 2. hold (4. division)
Generationsskiftet omkring 1. holdet betyder så, at 2. holdet består af meget rutinerede spillere, herunder Lasse Frølich, Carsten Nielsen, Steven Kitchen og Lasse Sonne, men også unge kræfter som Jacob Szöts, Bjarne Reggelsen og ikke mindst Mads Larsen og holdet vinder da også begge matcher mod helholdsvis Odsherred og Harekær, og med den reducerede turneringsform er konsekvensen, at holdet allerede har vundet sin pulje, da netop Odsherred (8-4) og Harekær (7-5) mødes i den sidste weekend og dermed maksimalt kan opnå 4 points som vi allerede har, men så er vi bedre i det indbyrdes opgør. Så tillykke til holdet for en hurtig puljesejr. (For dem af jer, der tjekker resultatet på GolfBox, skal det oplyses, at resultatet mellem Roskilde og Odsherred er forkert og skal rettes)

Herre, 3. hold (5. division)
Da det er rigtig vanskeligt at rykke op fra Kvalifikationsrækken, er hele formålet for sæsonen at undgå nedrykning fra 5. division og dermed undgå en efterfølgende vanskelig oprykning. Holdet som i weekenden bestod af Henrik Friis- Andersen, Nicklas Tarp Christian Kindall, Sofus Hansen, Oliver Laursen, Nicklas (greenkeeper) Fischer, Gustav Klaschka og Christoffer Thorhauge var derfor tydeligt instrueret i, hvad formålet med året var. Det var derfor rigtig vigtigt og dejligt, at holdet lørdag vandt over Frederikssund (8-4). Søndag blev holdet så ’klædt af’ mod Smørum (12-0). For at være helt sikker på at undgå nedrykning skal holdet have point i den sidste match mod Værebro, eller være heldig med at de indbyrdes kampe ikke betyder at vi slutter sidst i puljen. Positivt er det dog at vi selv kan afgøre det.

Herre, 4. hold (Kvalifikationsrækken)
Holdet blev inden weekenden ramt af et par skader, som betød nogen ændring i forhold til sammensætningen af de 7 spillere, så til weekenden blev følgende spillere benyttet, August Thulin, Johannes Rasmussen, Andreas Frandsen, Thomas K. Jensen, Ryan West-Buske Marcus Hedegaard, Claus Barret og Victor Barsøe. Lørdag blev det til et nederlag til Næstved (8-4) hvorimod lokalopgøret søndag mod Hedeland blev vundet med hele 10-2. Som stillingen er bliver holdets sidste kamp til august uden betydning, da man hverken kan rykke op eller ned, så der bliver plads til omkostningsfrit at eksperimentere.

Foto: Oliver Laursen og Sofus Hansen – man kan godt blive student, stå tidligt op og spille godt golf.

Damer, 1. hold (1. division)
Virkelig en positiv overraskelse med to meget jævnbyrdige resultater mod Køge og Rungsted (begge slutter 6-6) betyder at intet er afgjort før den sidste match i august mod Hedeland. Faktisk kan alt ske – et nederlagt til Hedeland vil betyde nedrykning, en sejr vil betyde mulighed for oprykning, og et uafgjort vil betyde forbliven i rækken, så der står meget på spil når holdet på Rungsted bane skal møde Hedeland den 15. august.

Gerhard Klaschka

Her finder du siden med alle resultater og stillinger.

Herunder har dameholdets holdkaptajn, Andrea Lima, skrevet en supplerende beretning fra dameholdets to kampe i weekenden.

Vi spillede begge dage i Hedeland og der var ingen tvivl om, at Roskilde var “The underdogs” 😉.

Spillere begge dage:

Foursomes:

• Johanne og Anne Sofie
  • Trine og Alberte

Singler:

• Nikki Marie
  • Anne Sofie
  • Trine
  • Johanne

Lørdag spillede vi mod Køge. Alle spillere var meget tændte og fokuserede på at gøre alt, hvad de kunne for at få lidt points med hjem, da Køge har et hold bestående af spillere med meget lave handicaps og den frygtede Christina Kuld med hcp på +0,3.

Efter 2x foursomes var vi meget positive, da vi vinder 1 og taber 1. Så sattevi vores joker ind, Nikki Marie med
hcp 16,4 mod Køgespilleren med hcp 3,6. På papiret var det allerede en tabt match for os, men Nikki Marie vandt. Anne Sofie vandt også sin single og vi delte derfor matchen 6-6. Kæmpe resultat for Roskilde.

Søndag spillede vi mod Rungsted, som havde vundet over Hedeland lørdag. Endnu en gang blev der kæmpet til de sidste huller.

Rungsted stillede op med en landsholdsspiller med hcp på +3,9, Anne Normann. Men det skræmte os ikke og efter 2x foursomes havde vi vundet 1 og tabt 1. Endnu en gang blev vores joker sat ind og vi vandt igen 2 singler, Nikki Marie og Anne Sofie. Endnu en kæmpe resultat for Roskilde, 6-6.

Jeg vil takke alle piger, Alberte, Nikki Marie, Anne Sofie, Trine og Johanne for kæmpe sportsånd og fantastisk opførsel på banen. I er nogle seje piger og jeg er stolt af at være jeres holdleder.

Tak til alle caddies og jeres kæmpe hjælp til pigerne.

Efter to runder ligger vi nr. 3 i rækken. Nu venter Hedeland den 15. august i Rungsted.

Andrea Lima, holdleder