Rehab-spillere med til kaninmatcher

Som mange sikkert ved, er der hver fredag i sommerhalvåret spil på par 3 banen for medlemmer, der har haft en hjerneblødning og dermed nedsat fysisk funktion.

Tre af disse spillere tog sidste år det grønne kort og har efterfølgende meldt sig ind Roskilde Golf Klub som flexmedlemmer.

De har dermed samme rettigheder som alle andre flexmedlemmer, og de har allerede spillet flere gange på 18 hullers banen.

Nu har de så fået lysten til også at prøve at deltage i kaninmatcher, og har tilmeldt sig matchen den 8. juni, hvor de vil blive fordelt på hold efter proceduren ”Golfbox sætter holdene”.

De tre spillere vil køre rundt på scootere.

Kaninudvalget og Rehabudvalget har bakket op om, at de får denne mulighed og håber at øvrige kaniner vil tage godt i mod dem.

Hans Kristian Olesen

Kaninudvalget og Rehabudvalget

PS: Her kan du læse mere om Rehabgolf.