Nemmere og gratis adgang til øve-bolde

Arbejdet med en ny boldgrav er nu færdigt og samtidig er boldmaskinen erstattet af en ny beholder, hvor du bare kan tage en kurvfuld bolde ved at åbne låget og selv fylde i. Det betyder, at det er slut med at bruge DGU-kortet for at få bolde til at slå ud med på drivingrange – og det er så også slut for greenfee-spillere at skulle betale for brug af bolde.

Fremover er det bolde på drivingrangen med i greenfee-prisen. Af samme årsag er greenfee steget med 10 kr. Prisen er nu 360 kr. på hverdage, 410 kr. på helligdage og i weekender og 460 kr. i primetime på helligdage/weekender (kl. 8-11).

Der er også anskaffet en ny boldopsamler og en gruppe på 15 frivillige har meldt sig til på skift at køre med maskinen. I modsætning til den gamle boldtraktor, så er den nye boldopsamler og boldgraven konstrueret sådan, at det nu er slut med at skulle løfte boldene op i vaskemaskinen. Det er i stedet lavet så smart, at boldene bliver læsset fra boldopsamleren direkte ned i boldgraven. Herfra bliver boldene vasket og løftet op i boldbeholderen.

”Det har været en lidt kompliceret og større arbejde at få muret boldgraven op. Derfor har vi været rigtig glade for, at murer Ole Dahl, som er en af vores trofaste medlemmer, har trådt til og hjulpet os med sin murer-ekspertise. Også vores vicevært, Ulrik Wesselhoff, skylder vi en stor tak for hjælpen,” fortæller chefgreenkeeper Nick Bosholdt.
Nick selv sørger for at samle bolde den første uges tid – så han har helt styr på, hvordan mekanikken virker – og i næste uge bliver der så undervisning af den gruppe frivillige, der har meldt sig til at køre med den nye boldopsamler.

Husk, at bolde til drivingrange kun må bruges på drivingrange. De må ikke tages med ud på banen – heller ikke på klubbens øvrige øve-områder, indspils- og træningsområdet + puttinggreen. Her skal du bruge dine egne, rigtige bolde. En drivingrangebold er konstrueret lidt anderledes end en normal golfbold. Det betyder, at den normalt ”flyver” ca. 25 procent kortere.

På billederne kan du se processen omkring etablering af graven.