Lad greenkeeperne følge din vej rundt på banen

Greenkeeperne og baneudvalget overvejer, om der skal ske ændringer med hensyn til placering og størrelse af bunkers på den store bane. Men inden det sker, er der brug for mere viden om, hvor vi spillere slår bolden hen og hvor vi bevæger os på banen.

Dansk Golf Union lavet en app til telefonen, så medlemmer og gæstespillere via den downloadede app giver klubben værdifuld viden om, hvordan banen bliver spillet.

I Roskilde Golf Klub har greenkeeperne et ønske om, at mange vil downloade denne app og dermed hjælpe til et bedre design af 18-hullers banen.

“Vi vil gerne vide, om der er behov for at gøre nogle bunkers længere eller kortere – eller måske nedlægge enkelte, der slet ikke er i brug. Det kunne jeg fx have en teori om vil gælde bunkeren i venstre side af fairway på hul 3. Men det kunne være rart at blive mere sikker, og det kan vi blive, hvis vi får data fra omkring 500 spillede runder på banen – gerne fra mange forskellige typer spillere,” fortæller chefgreenkeeper Nick Bosholdt.

Appen bruges på golfbanen og registrerer, hvor du har været og hvor lang tid, du har brugt undervejs på din golfrunde. Når du har downloadet og installeret appen, kan du komme i gang.

Sådan downloades appen

Appen hedder GOLFsporet og kan downloades gratis i både App Store til IOS og Google Play til Android.

Du indtaster indledningsvis køn, alder og handicap. Tryk “Start” ved 1. tee og tryk “Stop”, når du er færdig med runden. Det er det hele.

Registreringerne vil kun kunne ses inden for golfbanens afgrænsning. Data videregives herefter til klubben og Dansk Golf Union.