Tilmelding til junioraktiviteter i GolfBox

Ligesom de øvrige aktiviteter for voksne i Roskilde Golf Klub er ved at starte op igen, så gælder dette også for juniorerne.

Også her er der på grund af Corona en række nye procedurer for at sikre, at der ikke kommer for mange børn og unge på én gang. Samtidig har klubben et mål om tilmelding til forskellige aktiviteter.

Det er vigtigt, at alle tilmelder sig på forhånd. Det foregår via GolfBox og du kan kun være med, hvis du er tilmeldt. Se mere information om de enkelte aktiviteter længere nede.

Du kan bruge dit medlemsnummer og din kode for at logge på GolfBox – gør det via boksen øverst til venstre på hjemmesiden. Er du i tvivl om din kode, så klik på “Glemt password”, så vil du få en mail med instruktioner på, hvordan du får en ny kode. Fungerer det ikke, så send en mail til sekretariatet, der så kan hjælpe.

Konkret kan juniorerne glæde sig til:

• Fællestræning om lørdagen
  • Spil på banen om torsdagen
  • Spil for de bedste juniorer sammen med voksen-eliten tirsdag

Onsdags Shortgame og mikrotræning aflyst indtil videre

Onsdags Shortgame starter først efter sommerferien – og mikrotræningen for de yngste er indtil videre også aflyst. Der kommer besked, når disse aktiviteter starter op igen.

Ungdomsudvalget håber, at forældre/bedsteforældre selv tager mikroerne med ud på indspilsbanen, puttinggreen og lille bane til egen træning/leg. Det er muligt at låne mikroudstyr i proshoppen. Også ikke-indmeldte mikroer er velkomne til at komme og prøve at spille (efter 3-4 prøvetimer skal mikro’en indmeldes i klubben via sekretariatet).

Fællestræning om lørdagen er opdelt i to grupper:

• Kl. 9-10.30: Begyndere og letøvede juniorer
  • Kl. 10.30-12: Øvede og elitejuniorer

Der er indtil videre kun plads til syv deltagere pr. hold – med tilmelding efter “først-til-mølle”-princippet. Hvis der er væsentligt flere end syv, der ønsker at deltage, så kan protræner Lasse Frølich vælge at opdele deltagerne i to hold, der hver træner 45 minutter i stedet for 90 minutter.

Torsdagsspil med udslag mellem kl. 16 og 17

Her plejer juniorerne bare at kunne møde op, men nu skal alle tilmelde sig i GolfBox på forhånd. Det er ikke nødvendigt at booke en tid, men du skal tilmelde dig aktiviteten – se link længere nede.

Tirsdagsspil for eliten

Her er der forhåndsreserveret tider mellem kl. 17.30 og 1, og her er de bedste juniorer også inviteret. Disse tider har eliten fortrinsret til indtil 96 timer før – herefter bliver tiderne frigivet til almindelig booking. Tilhører du eliten, booker du dig derfor bare på en tid som normalt i GolfBox.

Sådan foregår tilmelding

Tilmeldinger til aktiviteterne foregår som nævnt via GolfBox. Tirsdagsspil for eliten finder du som normalt under “Tidsbestilling”. Tilmelding til fællestræningerne om lørdagen samt Torsdagsspil finder du under “Klubturnering” nederst i menuen i venstre side, når du er logget ind på GolfBox.

Lørdagstræning:

Torsdagsspil

Torsdag den 21. er aflyst på grund af Kristi Himmelfartsdag.

Husk af holde afstand – corona-restriktioner gælder også for juniorer

Derudover henstilles til at juniorer tager hensyn til andre spillere og opdeler sig i mindre grupper af max 5 juniorer ad gangen (heriblandt ikke at optage mere end max 5 pladser på puttinggreen og indspilsbanen ad gangen, således at andre også kan få lov at benytte de begrænsede træningsfaciliteter).