Sletter tider efter 10. maj – book selv nye tider

Har du booket en golftid på 18-hullers banen efter den 10. maj, så skal du ind og booke den igen. Tiden bliver nemlig skiftet i forbindelse med, at Roskilde Golf Klub går tilbage til mere normale tilstande oven på de mange restriktioner, der har været – og i et vist omfang stadig er – oven på Corona.

Når du logger på GolfBox, så vil du frem til og med den 10. maj se tre baner under Roskilde Golf Klub:

1. Coronabanen – som gælder til 10. maj
  2. Den normale 18-hullers bane – som gælder fra 11. maj og frem
  3. Par 3 banen

Coronabanen blev oprettet, da der opstod mulighed for at åbne 18-hullers banen, men med længere tid mellem boldene og i starten også kun med to personer pr. tid. Samtidig var alle reservationer til forskellige klubaktiviteter fjernet.

Fra mandag den 11. maj bliver der imidlertid mulighed for gradvist at vende tilbage til mere normale tilstande. Det betyder, at du skal booke på Coronabanen, hvis du skal spille inden den 10. maj og på den rigtige 18-hullers banen, hvis du skal spille fra den 11. maj og frem.

Efter den 11. maj vil der på de sædvandlige tider være forhåndsbooket til medlemmer af klubber i klubben, fx Herredag på bestemte udslagstider om onsdagen, Damedagen om tirsdagen, Seniorgolf om torsdagen, juniorer om torsdagen og lignende. Medlemmer af disse klubber i klubben har så fortrinsret til booking af disse tider indtil 96 timer før – hvorefter tiderne kan bookes af alle medlemmer.

I forbindelse med overgang til den almindelige 18-hullers bane skifter vi tilbage fra 10 minutters interval og seks udslagstider i timen til otte udslagstider pr. time. Det øger kapaciteten på banen – men hold stadig afstand.

Fortsætter tidsbestilling på par 3 banen

På par 3 banen har der som noget nyt været tidsbestilling som følge af Corona. Den tidsbestilling fortsætter.

“Vi er jo på vej med en ny ni-hullers bane, hvor der vil blive krav om tidsbestilling. Nu har vi brugt tidsbestillingen i forbindelse med Corona, og da tidsbestilling er med til at give et bedre flow på banen – og også sikre, at man ikke risikerer at komme ud og ikke kunne spille, så har vi nu valgt at fortsætte med denne tidsbestilling,” fortæller daglig leder, Anders Schnack.

Selv om par 3 medlemmer ikke har et DGU-kort, så er det alligevel muligt at bestille tid på par 3 banen. Det gør man i GolfBox via sit medlemsnummer og en kode, som enten er de fire eller seks første cifre i din fødselsdag, altså fx 1409 eller 140961 for en person, der er født 14. september 1961.

Her kan du læse mere om tidbestilling på par 3 banen.

Pay and play spillere på par 3 banen kan dog ikke booke selv, så de skal henvende sig til sekretariatet for at få booket en tid.