Klub-aktiviteter fra 11. maj – med restriktioner

Nu bliver der mulighed for, at klubberne i klubben kan komme i gang igen. Det bliver selvfølgelig med de Corona-restriktioner om afstand og lignende, der gælder for alt andet i øjeblikket, men via anbefalinger fra DGU har bestyrelsen i Roskilde Golf Klub besluttet at sætte gang i aktiviteterne igen.

Det gælder dog endnu ikke fx matcher, men sekretariatet er nu i dialog med de forskellige klubber i klubber om, hvordan deres aktiviteter kan sættes i gang og på hvilken måde.

Igangsætningen sker efter den 11. maj – i den takt, klubberne i klubben er klar. Det gælder fx Herredag, Damedag, Seniorgolf og lignende – og også kaninmatcher.

Præcist hvordan det kommer til at foregå for de enkelte klubber i klubben, det vil de ansvarlige for de enkelte aktiviteter kommunikere ud til deres medlemmer og her via hjemmesiden i løbet af de næste uger. Lige nu skal alle i gang med at finde ud af, hvordan det kan foregå, når vi nu skal holde afstand, ikke må samles i grupper, ikke må aflevere scorekort og lignende.

“Vi må alle i gang med at re-tænke, hvordan det i lyset af Corona er muligt at komme i gang med de forskellige klubaktiviteter, som vi alle savner, for der er stadig en række restriktioner at tage hensyn til. Jeg holder møder med alle klubber i klubben og de vender så tilbage med, hvordan de får deres aktiviteter i gang,” fortæller daglig leder i sekretariatet, Anders Schnack.