Par 3 banen åbner Langfredag – med tidsbestilling

Langfredag åbner 9-hullers banen, så par 3 medlemmer – på lige fod med klubbens øvrige – medlemmer også kan komme ud for at spille golf i denne tid med Coronasmittefare.

Det er dog med nøjagtig samme restriktioner som alle andre – altså kun to-bolde med en spillemakker fra samme husstand eller ens faste spillemakker, og der skal holdes afstand.

Bestyrelsen har taget denne beslutning, fordi det er lykkedes at finde en måde, så par 3 medlemmerne kan booke deres tid på forhånd og vi derfor ikke risikerer, at mange kommer ud på banen samtidig. Vi skal stadig undgå at samles i grupper – både på banen, ved klubhuset og på parkeringspladsen.

Løsningen er lidt teknisk, men slutresultatet er ganske enkelt. Par 3 medlemmer kan på samme måde som flex- og fuldtidsmedlemmer nu logge på GolfBox, vælge 9-hullers banen og så booke en tid.

De fleste par 3 medlemmer er ikke vant til at bruge GolfBox, og mange kender måske ikke deres password.

Sådan gør du:

1. Oppe i toppen på forsiden af hjemmesiden er der en login-boks til GolfBox
  2. Her skriver du dit klub- og dit medlemsnummer. Det er 38 med en bindestreg og efterfulgt af dit medlemsnummer, fx 38-4545
  3. Derefter udfylder du dit password. Det er som udgangspunkt de fire eller seks første cifre i dit personnummer, altså din fødselsdato evt. efterfulgt at de sidste to cifre i dit fødselsår, altså fx 1409 eller 140961, hvis du er født 14. september 1961
  4. Så kommer du ind på en side, hvor du kan trykke tidsbestilling – vælge 9-hullers banen og så finde en tid
  5. Tryk på tiden, find evt. din medspiller på navn eller medlemsnummer og tryk så godkend
  6. Så er din tid booket og du kan tage ud og spille

Kan du ikke logge på, så tryk på “Glemt password”,  så får du tilsendt en mail med vejledning til et nyt password.

Der er udslag hvert 10. minut – og mulighed for at booke fra kl. 9 og resten af dagen både hverdage og weekend.

Betingelsen for at komme ud og spille er altså, at der bliver booket tid i GolfBox.

Bemærk, at der er lavet en løsning, så bolden bare skal trille hen i nærheden af hullet. Ligesom på den store bane kan bolden ikke trille i hul – og du skal derfor heller ikke tage flaget op. Det er gjort for at minimere risikoen for, at vi rør ved de samme ting og dermed spreder smitte.