Lukker klubhuset og alle golf- og mødeaktiviteter

Roskilde Golf Klub følger også alle anbefalinger fra sundhedsmyndigheder, regering, DGI, Danmarks Idrætsforbund og Dansk Golf Union i anledning af spredningen af coronavirus.

Det betyder, at klubhuset fra fredag den 13. marts lukker – og alle golf- og mødeaktiviteter er aflyst. Denne aflysning gælder som minimum til og med fredag den 27. marts 2020.

Der kommer opdatering her på hjemmesiden, hvis restriktionerne bliver forlænget, ophører eller der sker andre ændringer.

Du kan gå en tur – reserverede tider er vejledende

Banen er offentligt område, så det er tilladt at gå ture, herunder spille på banen. I modsætning til den første melding er det alligevel muligt at bestille tid i GolfBox. Den ændring er sket for at medlemmerne kan få en indikation på, om rigtig mange har planer om at gå en tur på banen. Tiderne i GolfBox bliver på denne måde vejledende, da man ikke kan gå ind i klubhuset og bekræfte disse.

Klubhuset er lukket, men der er lavet en nødløsning, så det gamle rygerrum med adgang fra terrassen er åbent – her bliver der lagt scorekort, og antal mennesker i rummet skal begrænses. Det er fortsat ikke muligt at komme ind i klubhuset, heller ikke fra det tidligere rygerum.

Det er muligt at komme ind i bagladen.

“Alle klubaktiviteter er samtidig aflyst eller bliver flyttet til en anden dato. Det gælder fx generalforsamlingen, der skulle have fundet sted torsdag den 26. marts. Vi har endnu ikke en ny dato – det afhænger af, om lukkeperioden fortsætter efter den 27. marts, så det tager bestyrelsen stilling til senere,” fortæller daglig leder, Anders Schnack.

Toilet på hul 12 er alligevel åbent

Klubhuset er lukket, og det samme er adgangen så til toiletterne i klubhuset. Imidlertid er det nu besluttet, at toilettet ved hul 12 alligevel bliver holdt åbent. Sekretariatet har sørget for at bestille rengøring hver dag på dette toilet.

Proshop og restaurant er også lukket

Proshop og Restaurant Birdie holder også lukket – og greenkeeperne er sendt hjem. Der er dog et nødberedskab, så det bliver sikret, at banen ikke lider skade. Og der bliver også holdt opsyn med klubhuset. Det er bare ikke åbent for medlemmer og andre gæster.

Aflysningerne rammer som nævnt alle aktiviteter i hvert fald til og med fredag den 27. marts. Det betyder, at bridge er aflyst, inklusiv sæsonafslutningen, fredagsbar for sponsorer, seniorgolfafslutning den 27. marts, Damedagens infomøde den 24. marts og natur- og miljøudvalgets møde for nye hjælpere den 23. marts. Også matchen for formænd for klubber i klubben + klubbens udvalg den 4. april er aflyst. Det samme gælder elitegruppens træningstur til Tyskland.