Info om golf og corona-virus

Coronavirussen er efterhånden udbredt rigtig mange steder, og det kræver omtanke fra os alle at håndtere situationen.

Danmarks Idræts Forbund (DIF) har udarbejdet en vejledning, som supportes af Dansk Golf Union.

Her kan du læse vejledningen fra DIF.

Imidlertid gælder vejledningen primært større og internationale arrangementer. Når det gælder vores daglige færden i klubben og vores arrangementer, så er der ikke specielle restriktioner eller begrænsninger.

Vi vil dog indskærpe til brug af ”sund fornuft”, herunder:

• Tænk over om du er i risikogruppen for at være smittet
  • Tænk over, om du er i et udsat segment ved smitte
  • Lad være med at give hånd, kram, og lignende
  • Hold rimelig afstand fra hinanden
  • Håndhygiejne (Vi prøver at skaffe sprit – men nogen har hamstret☹)

Mange andre ting kan nævnes, men den bedste og vigtigste forebyggende handling er omtanke. Vi har alle et ansvar – ikke bare for os selv, men også for at udvise omtanke i forhold til andre.

Vi vil følge udviklingen tæt, og restriktioner og retningslinjer fra DGU / DIF vil også gælde her i Roskilde Golf Klub.

Sekretariatet