Penge til plantning af flere træer på og ved golfbanen

Natur- og miljøudvalget svømmer i øjeblikket i anerkendelse – og sandelig om der ikke oven i hatten på Roskilde Kommunes klimapris nu også er kommet ja til en ansøgning om penge til plantning af træer som kompensation for udledning af CO2. Det er Dansk Golf Union, der har dannet en ny natur- og miljøfond, og herfra uddeler penge efter ansøgning. Natur- og miljøfonden afløser DGU’s natur- og miljøpris, som Roskilde Golf Klub har været nomineret til to gange, men som ikke længere uddeles.

DGU har bevilget 15.000 kr. til plantning af træer i Roskilde – og senere vil medlemmerne også få mulighed for at købe andele i anskaffelse af flere træer. Det vender natur- og miljøudvalget tilbage til.

Men hvad betyder flere træer så for mit golfspil – er I ved at ændre banen til en skovbane?

– Nej, det vil stadig være en parkbane. Det er tanken, at træerne skal plantes, hvor de falder naturligt ind. Fx vil der jo komme masser af muligheder for placering på den nye 9-hullers bane. Vi holder fast i, at det er en golfklub og vi er her for at spille golf, men vi vil gerne gøre oplevelsen ved at spille større, fortæller Jan Eriksen fra natur- og miljøudvalget.

Natur- og miljøudvalget samarbejder med baneudvalget om, hvor træerne skal placeres.