Ros til miljøudvalget: – I gør os stolte

Det er både eksternt og internt, at det er blevet bemærket, at klubben i sidste uge blev udråbt som vinder af Roskilde Kommunes klimapris 2019.

Der har været udsendt pressemeddeler og der har været omtaler flere steder, ikke mindst lokalt i Roskilde Avis i denne uge.

Imidlertid syntes Herredagen, at det også skulle markeres i klubben, og derfor havde de onsdag den 27. inviteret natur- og miljøudvalget til en lille seance i klubhuset, hvor de tre foregangsmænd, Henning Nordstrøm, Lars Carlsen og Jan Eriksen hver fik overrakt to flasker vin og fik nogle rosende ord med på vejen af Ole K. Sørensen fra Herredagen:

“I gør os stolte. Det er så flot og fuldt fortjent, at I fik klimaprisen, og vil vil med slet skjult stolthed fortælle alle vi kender, som ikke er medlem af klubben, om jeres arbejde. Vi får løbende informationer om de mål, I sætter jer på klubbens vegne og når vi spiller, kan vi ikke undgå at bemærke de forskellige initiativer, I sætter i værk, om det så er flere blomster eller nye vandhuller til glæde for naturens trivsel. Miljø er jo også, at vi trives, alle os der kommer på banen,” sagde Ole K. Sørensen.

Ole fremhævede også den folder om naturen på og omkring banen, som natur- og miljøudvalget har lavet og som står fremme i klubhuset. Folderen er blandt andet beregnet til forbipasserende vandrere. Skjoldungestien går jo bl.a. over Roskilde Golf Klubs bane, så i restauranten er der ofte vandrende gæster på besøg.

De tre i udvalget takkede hver for opmærksomheden og klapsalverne blandt de fremmødte, som tydeligt varmede.

Herredagen spiller om onsdagen og rummer i alt over 200 medlemmer.

Her kan du læse nyheden om klimaprisen til Roskilde Golf Klub.

Herunder kan du se billeder fra Herredagens overrækkelse. På det første billede ses fra venstre: Jan Eriksen fra natur- og miljøudvalget, Bjørn Petersen fra Herredagen, Henning Nordstrøm fra udvalget, Ole K. Sørensen fra Herredagen og Lars Carlsen fra udvalget.