Tider med fortrinsret skal bestilles tidligere i 2020

Er du medlem af en klub i klubben, så har du i dag det privilegium, at du har fortrinsret til bestilling af golftider indtil 48 timer før den pågældende dag. Når der er mindre end 48 timer til, så bliver tiderne frigivet, så alle medlemmer i klubben kan bestille disse tider.

Disse 48 timer bliver imidlertid udvidet til 96 timer i den nye sæson. Det betyder, at spillere, der er medlem i en klub i klubben, skal være tidligere ude for at bestille de tider, de har fortrinsret til – og andre medlemmer får altså lidt længere varsel til at komme ud og spille. Til gengæld bliver tiden for forudbestilling af tider udvidet fra to til tre uger.

Det er en beslutning, der er truffet i bestyrelsen og som effektueres fra sommersæsonen 2020.

“Vi vil gerne styrke mulighederne for at komme ud og spille for dem, der ikke er med i en klub i klubben. Klubberne i klubben er fortsat værdsatte for det sociale liv, der er Roskilde Golf Klubs store styrke, og vi opfordrer flest mulige til at være med i dette fællesskab. Der er i dag mange forskellige klubber i klubben med hver deres formål og spilledage. Men vi går også efter at spilletiderne på banen skal udnyttes bedre – og når klubberne i klubben har fordel af at have fortrinsret til bestemte tider, så vil vi gerne have, at disse tider bliver bestilt i så god tid, at andre medlemmer også kan nå at opdage og planlægge at spille disse dage. På den måde håber vi at udnytte banen ekstra godt og sikre, at endnu flere oplever, at de har lettere ved at komme ud og spille,” fortæller daglig leder i sekretariatet, Anders Schnack.

Sekretariatet har i en længere periode holdt et særligt øje med, hvis der er medlemmer, der bestiller tider, og så alligevel ikke dukker op.

“Det er 3-4 procent af alle tider, hvor spillerne ikke kommer. Så det er heldigvis ikke noget stort problem. Men når vi ser, at de samme medlemmer udebliver fra flere tider inden for en kortere periode, så tager vi direkte kontakt til dem. Vi vil nødigt have, at tider er blokerede af medlemmer, der ikke dukker op,” fortæller Anders.

Her finder du information om fortrinsret-tider i 2019 – disse bliver senere opdateret til 2020.

Herunder får du et overblik over Roskilde Golf Klubs klubber i klubben. Tag kontakt, hvis du har lyst til at være med.

Herredagen – spiller hver onsdag fra april til september

Damedagen – spiller hver tirsdag fra april til september

Seniorgolf – spiller hele året, fredag morgen om vinteren, torsdag morgen om sommeren

Singlegolf – spiller fire lørdage i sommersæsonen