Sjov ungdomsafslutning; Årets junior og Årets mikro 2019

Torsdag 26/9-2019 havde ungdomsudvalget inviteret juniorer, mikroer, forældre, bedsteforældre og søskende til sæsonafslutning i klubben.

Se masser af billeder længere nede på siden.

Juniorerne mødtes kl. 16, hvor Ryan havde planlagt, at de skulle spille den lille bane parret op 2 og 2. De måtte kun medbringe 1 jern hver og der skulle spilles greensome. Kl. 17 på 9. hul stødte mikroerne så til og hver juniorhold fik en mikro med. Der blev fortsat over på puttinggreen, hvor Benny, Ryan og Søren havde lavet en sjov bane med en masse forhindringer (Ryan var idemanden til forhindringerne), såsom et nedløbsrør, hvor bolden skulle igennem, en venstrehåndsputter med en jernklods på foden, der fik bolden til at flyve i alle mulige retninger og Sofies fine Roskilde Domkirke og Roskilde Festival telte forhindringer samt meget mere. Der blev grinet og fjollet en hel del og både juniorer og mikroer syntes, det var sjovt at spille med hinanden.

Kl. 18.30 var vi færdige med spillet og vi fortsatte med middag i Restaurant Birdie (Lasagne, salat og is-dessert, samt sodavand i lange baner). Der var ca. 70 spisende gæster til arrangementet. Og vi fik velsmagende mad i rigelige mængder.

Under middagen udnævnte Ryan og Sofie dagens matchvindere (alle fik en præmie – alle havde spillet flot).

Herefter kom bestyrelsen forbi og Kim Møller Behrend introducerede bestyrelsesmedlemmerne og holdt derefter en fin tale for forsamlingen, og Kim nævnte bl.a., at bestyrelsen er glade for- og gerne vil støtte ungdomsarbejdet. Det er vi i ungdomsudvalget taknemmelige for.

Og til sidst, men ikke mindst, tog Lasse Frølich ordet for at afsløre hvem han og Emil havde valgt som årets ”junior” og ”mikro” 2019. Lasse og Emil har brugt mange kræfter på at skaffe nogle fede ”årets-” præmier og havde bl.a. fået sponsoreret fine gaver af proshoppens leverandører (så som Mizuno) og ikke mindst af nogle af klubbens sponsorer, så som Ølstykke Multipavillon og Thormann. Og ikke mindst havde de i Proshoppen og så selv sponseret fede trøjer, etc.

• Årets mikro: Alexander Nielsen
  • Årets junior: Johannes V. F. Rasmussen
Årets junior 2019, Johannes V F Rasmussen – med protræner Lasse Frølich.

Begge blev præmieret med flotte gaver og lykønsket af alle tilstedeværende. Johannes blev så overvældet og glad, at han valgte at holde en fin takketale. Stor tak til klubbens sponsorer (I gør en kæmpe forskel).

Kæmpe til lykke til Alexander og Johannes (begge har gjort sig fortjent til titlen).

Her kan du se siden med navnene på alle, der har vundet titlen “Årets junior” og Årets mikro” i Roskilde Golf Klub.

Vi sluttede arrangementet omkring kl. 20 (der var flere mikroer ved at være trætte).

Jeg vil gerne afslutte med at takke ungdomsudvalget, som har gjort en kæmpe indsats for at afholde turneringer, mikrotræning, shortgame, torsdagsmatch, lørdagstræning, sommercamp, Sjov Sommergolf, generationsmatch, trekløverturneringer og meget mere. Tak, Sofie, Lasse, Emil, Vinni, Peter, Benny og Ryan og ikke mindst Torben fra Eliten/bestyrelsen.

Vi glæder os til at se jer i foråret 2020 (husk, at I er hjertelig velkomne til at spille også i efteråret/vinteren selv om der ikke er træning).

Varm ungdomshils

Søren Frøsig Rasmussen